رونمایی از راهکار جامع پرداخت خرد در سیستم حمل و نقل

 

 

مسائلی مانند سرعت پرداخت، تأمین سکه و اسکناس در  پرداخت های خرد از اهمیت خاصی برخوردار است. با استفاده از راهکارهای مناسب پرداخت خُرد به صورت الکترونیک می توان علاوه بر افزایش سرعت پرداخت، هزینه های چاپ و ضرب سکه و اسکناس را کاهش داد چرا که همین پرداخت های خُرد مانند حمل و نقل عمومی، مطبوعات، پارکینگ و … بیشترین آسیب را به اسکناس ها که در واقع سرمایه¬های ملی می باشند وارد می آورند.

در کشور ما در حال حاضر ساز و کار مناسبی برای پرداخت های خُرد وجود ندارد و اکثر پرداخت های خُرد از طریق کارت های بانکی و یا به صورت نقد صورت می پذیرد. البته تلاش هایی جهت ارائه راهکارهای مناسب برای پرداخت های خُرد در کشور صورت پذیرفته است مانند بلیط کارت شرکت واحد، پرداخت از طریق تلفن همراه و … که یا محدوده ارائه خدمات آنها مناسب نمی باشد و یا سرعت انجام عملیات در آنها کمتر از وضعیت فعلی می باشد.

راهکارهای پرداخت خُرد از بخش های مختلفی تشکیل می گردند که اکثریت بخش ها در دیگر راهکارهای پرداخت الکترونیک نیز وجود دارند همانند سوئیچ پرداخت، شبکه پرداخت، پایانه های فروش و … . یکی از مهمترین بخش ها در راهکارهای پرداخت خُرد که می بایست به صورت تخصصی بدین منظور طراحی شده باشد بخش ابزار پذیرش تراکنش می باشد.

 

محصول شرکت اینفوتک قابلیت پذیرش تراکنش با پروتکل غیر تماسی NFC را داراست و می تواند به عنوان راهکاری جامع جهت انواع پرداخت های خرد مورد استفاده قرار گیرد.از دیگر امکانات این راهکار می توان به GPS,Wifi,Bluetooth و امکان پذیرش انواع کارت mifare و desfire اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده