چشم‌انداز بازار نئوبانک‌ها تا سال 2028

چشم‌انداز بازار نئوبانک‌ها تا سال 2028

همانطور که در آخرین مطالعه توسط Global Market Insights گزارش شده است، ارزش فعلی بازار نئوبانک‌ها که بیش از 45 میلیارد دلار است به بیش از 600 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

با توجه به اینکه همه‌گیری کرونا  موجب استفاده بیشتر موبایل و بانکداری آنلاین شد، بازار جهانی نئوبانک‌ها در سال‌های آینده دستاوردهای مهمی را به ثبت خواهد رساند. در حالی که این خدمات حتی قبل از شیوع ویروس، شاهد پذیرش سریع از سمت مردم بود، اما با شیوع بیماری کرونا، تمایل به نئوبانک‌ها شتاب قابل توجهی یافته است.

در واقع، بر اساس گزارش Fidelity National Information Services که یک شرکت مالی چندملیتی آمریکایی است که با بیش از 50 بانک از بزرگترین بانک‌های جهان کار می‌کند، افزایش بی‌سابقه 200 درصدی ثبت‌نام‌های جدید در بانکداری تلفن همراه در اوایل آوریل 2020 موجب افزایش 85 درصدی ترافیک بانکداری همراه شد.

تعداد زیادی از نئوبانک‌ها در دنیا از این شرایط مساعد برای نفوذ به بازار استفاده کرده‌اند، به طوری که بازیگران برجسته صنعت، مثل Nubank برزیل، N26 آلمان، و Chime Financial ایالات متحده، به ترتیب موفق به ارزش‌گذاری‌های 10 میلیارد دلاری، 3.5 میلیارد دلار و 14.5 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال 2020 شدند.

چشم‌انداز بازار نئوبانک‌ها تا سال 2028

از زمان ظهور نئوبانک‌ها، در طول همه‌گیری کرونا مسیر رشد آنها به طور مداوم افزایش یافته است. بطوریکه ارزش کل نئوبانک‌ها حالا به مرز 41.5 میلیارد دلار رسیده است.

در همین حال، اوایل سال 2021، Chime بیش از 750 میلیون دلار از طریق سرمایه گذاری در ماه آگوست جمع آوری کرد و ارزش آن به 25 میلیارد دلار رسید. این شرکت توانست به طور موثر ارزش خود را در مدت یک سال تقریباً 10 میلیارد دلار افزایش دهد.

ضرورت شمول مالی جهانی

یک عامل تعیین‌کننده که نقش مهمی در افزایش بیشتر درآمد صنعت ایفا می‌کند، ضروری بودن شمول مالی جهانی است. بر اساس گزارش بانک جهانی، طرد شدن از یک سیستم مالی رسمی به عنوان یکی از بزرگترین موانع در یک جامعه بدون فقر شناخته شده است.

طبق آخرین برآوردهای بانک جهانی، بیش از 1.7 میلیارد نفر در سراسر جهان حساب بانکی ندارند و نسبت آنهایی که به خدمات بانکی دسترسی دارند در مقابل آنهایی که حساب بانکی ندارند به ویژه در اقتصادهای نوظهور، منحرف‌تر است.

با این حال، این لزوماً به معنای زندگی مالی غیرفعال افراد بدون حساب بانکی نیست. در واقع، به اصطلاح شکاف موجود در این سیستم، راه را برای یک اکوسیستم مالی غیررسمی در چنین مناطقی ایجاد کرده است.

این سناریو زمانی تغییر کرد که کرونا در سراسر جهان گسترش یافت و سیستم غیررسمی از طریق نئوبانک‌ها موفقیت بزرگی در جذب جمعیت بدون بانک از طریق پول موبایلی به دست آوردند. ارائه‌دهندگان خدمات و دولت‌های منطقه‌ای هر دو با هم کار کردند تا از طریق سیاست‌ها و پیشنهادات مطلوب، تردید را از بین ببرند و زمینه را برای نئوبانک‌ها فراهم کنند تا مشارکت مالی را به واقعیت تبدیل کنند.

برخلاف سیستم‌های بانکداری مرسوم، نئوبانک‌ها امیدوارکننده هستند و به عنوان ابزاری برای فراگیری مالی جهانی مورد استقبال قرار گرفته‌اند. با چنین افق‌های بلندپروازانه‌ و تمایل فوق‌العاده سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان، بازار نئوبانکینگ برای تجربه دوره‌ای از رشد متمایز در سال‌های آینده آماده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده