تغییر رفتار بانکی مشتریان

به نقل از شاپرک  بر اساس تحقیق موسسه Pew Research Center که نتیجه آن در ماه جاری میلادی منتشر شد؛ ۶۱ درصد کاربران اینترنت فعالیت‌های بانکی خود را از طریق آنلاین انجام می‌دهند و ۳۵ درصد صاحبان تلفن همراه از موبایل بنکینگ استفاده می‌کنند؛ این روند استفاده، همچنان در حال فزونی است.

بنابراین اگر مشتری روی شعبه تکیه نمی‌کند؛ آیا واقعاً نیازی دارد بانکی را انتخاب کند که شعبه فیزیکی هم دارد؟ بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مکان فیزیکی عملیات، بانک‌های آنلاین حساب‌هایی با نرخ سود بالاتر و کارمزد کمتر ارائه می‌کنند؛ این موارد ۲ عاملی هستند که مشتریان را به خود جذب می‌کنند.

 در اینجا به چند موردی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد مشتری باید بانکداری سنتی را رها کرده و از خدمات آنلاین استفاده کند.

۱- به یاد نمی‌آورید آخرین مرتبه چه زمانی به شعبه بانک مراجعه کرده‌اید.

 خدمات آنلاین، موبایل و خودپرداز به روش‌هایی مناسب برای مدیریت حساب‌های بانکی درآمده‌اند که رفت‌وآمد به بانک را غیر ملزوم می‌کنند. افرادی که خود را با بانکداری دیجیتال منطبق کرده‌اند؛ به ندرت به شعبه می روند؛ حتی برخی بانک‌ها مشتریان را تشویق می‌کنند به شعبه مراجعه نکنند.

۲- هیچ‌گاه پول نقد به حسابتان واریز نمی‌کنید.

 با توجه به پیشرفت‌های فناوری ممکن است به نظر بیاید نیاز به پول کاغذی حذف خواهد شد اما جامعه عاری از آن در آینده نزدیک، اتفاق نخواهد افتاد.

 یکی از کمبودهای مهم بانکداری آنلاین عدم قابلیت سپرده‌گذاری وجه نقد است در شعبات فیزیکی شما می‌توانید با دستگاه خودپرداز فعالیت مورد نظرتان را انجام دهید. چون بانک‌های آنلاین شبکه خودپرداز ندارند و قابلیت دریافت پول نقد را هم ندارند.

اما در حوزه سپرده‌گذاری چک، اوضاع متفاوت است؛ زیرا بانک‌های آنلاین این قابلیت را از طریق نرم‌افزارهای تلفن هوشمند ارائه می‌کنند.

۳- از رعایت کردن ملزومات برای اجتناب از کارمزدهای ماهانه خسته شده‌اید.

با سخت تر شدن قوانین مالی، عایدی بانک‌ها کاهش می‌یابد و حساب‌های جاری با کارمزدهای بیشتر و بالاتری روبرو شده‌اند. در بانک‌های بزرگ‌تر، حساب‌های جاری رایگان را نمی‌توان یافت. حساب جاری معمول آن‌ها دارای ملزوماتی است که از کارمزد جلوگیری می‌کند و احتمالاً رعایت این ملزومات مشکل خواهد بود. اغلب بانک‌های آنلاین، حساب‌های جاری ارائه می‌کنند که کارمزد ماهانه ندارند؛ بنابراین نیازی نیست مشتری درباره سپرده‌گذاری مستقیم یا حداقل تراز حسابش نگران باشد.

۴ – تمایل دارید سرمایه‌تان با سرعت کمتری، افزایش یابد؟

بانک‌های آنلاین علاوه بر خدماتی با کارمزدهای کم یا رایگان، به نرخ‌های سپرده‌گذاری رقابتی خود افتخار می‌کنند. حساب بانکی شما هر نوعی باشد؛ مهم نیست اما به یاد داشته باشید نرخ‌های بهتر، سود بالاتر و عایدی بیشتری دارند؛ به همین دلیل عده کمی از مشتریان نسبت به این بانک‌ها نارضایتی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده