اپل‌پی! تحول یا توهم

یکی دیگر از فناوری‌هایی که مدیران اپل در سال‌های گذشته از آن بد گفته بودند NFC بود. آن‌ها این فناوری را ناامن می‌دانستند و ادعا می‌کردند امنیت کاربران ما برای ما خیلی مهم است و به همین خاطر از این فناوری ناامن استفاده نمی‌کنیم؛ اما گوگل و پی‌پال و حتی استارباکس در سال‌های گذشته استفاده‌های خوبی از این محصول کرده بودند و هیچ‌کدام هم نتوانسته بودند حاکم بازار پرداخت همراه شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اپل‌پی! تحولی بزرگ یا توهمی خیره‌کننده؟

تحلیلگران زیادی پیش‌بینی می‌کردند که اپل بعد از آماده‌تر شدن فضای صنعت پرداخت همراه به آن ورود می‌کند و تحلیل‌ها درست از آب درآمد. اپل بعدازاین که جاده‌ها هموار شد وارد کارزاری جدید شد که به نظر می‌رسد با توجه به داشته‌هایش احتمالاً برنده آن باشد. اپل در سال‌های پیشرو احتمالاً تغییرات فراوانی ازنظر راهبرد داشته باشد و ما با شرکت دیگری مواجه شویم. اپل علاقه‌مند است تسلط و نفوذش به روی پلتفرم‌ها را گسترش دهد و فقط ارائه‌کننده سخت‌افزارهای باحال نباشد.

در آخرین اظهارنظرها بیل گیتس در اقدامی نادر از اپل‌پی تعریف و آن را هیجان‌انگیز خواند. نویسنده سی‌ان‌بی‌سی اپل‌پی را با بیت‌کوین مقایسه کرده و می‌گوید که این محصول تحولی بزرگ در صنعت پرداخت همراه است. تحلیلگر نیویورک‌تایمز به محصول جدید اپل به‌شدت تاخت و نوشت اپل می‌خواهد مسئله‌ای را حل کند که در واقعیت مسئله نیست. نویسنده آمریکن بنکر اپل‌پی را محصولی میانه خواند که نه خیلی هیجان‌انگیز است و نه خیلی روبه‌شکست! فوربس هم به‌صورت ملایم این محصول را نواخته و حداقل هفت ایراد اساسی که در این محصول وجود دارد را ذکر کرده است. البته بسیاری از تحلیلگران از این محصول استقبال کرده و می‌گویند که اپل‌پی صنعت پرداخت را وارد مسیر دیگری خواهد کرد. به عنوان نمونه بیزینس اینسایدر نوشت که اپل‌پی در جایی که گوگل‌ولت موفق نشد موفق خواهد شد. به طور کلی در رسانه‌ها مطالب زیادی در مقایسه اپل‌پی و گوگل‌ولت منتشر شد. ویزا و مسترکارت هم مطالبی درباره جذابیت اپل‌پی منتشر کردند و حتی یونیون‌پی هم گفت که از اپل‌پی استقبال می‌کند. گاردین اپل‌پی را راه جذابی برای پرداخت می‌داند و یکی دیگر از رسانه‌ها نوشته بود که اپل‌پی مرز بین پرداخت‌های آنلاین و آفلاین را از بین خواهد برد.

اپل‌پی هنوز در آغاز راه است و به نظر می‌رسد برای جا افتادن مسیر پرپیچ‌وخمی پیشرو داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده