بانک­های مجازی و بدون شعب فیزیکی

در بین افراد 18 تا 34 ساله، 39 درصد چنین تمایلی داشتند؛ اما در افرادی که سن شان بیش از 55 سال بود تنها 16 درصد به این موضوع علاقمند بودند.

یکی از دلایل اینکه بسیاری از افراد مایل هستند شعب بانک­ها را کنار بگذارند این است که 71 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده اند رابطه شان با بانک صرفا بر تراکنش های پولی و مالی مبتنی است و بانک برای آنها منبعی برای گرفتن توصیه های مالی نیست.

بسیاری از ساکنان آمریکا و کانادا فکر نمی کنند بانک ها خدمات منحصر به فردی ارائه می کنند. نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی و 70 درصد افراد 18 تا 34 ساله اعلام کردند مایلند با بانک های مجازی تازه تاسیس تعامل داشته باشند.

هنگامی که از جمعیت آماری درباره برخی شرکت­های معین سوال شد؛ 50 درصد شرکت بندگان در نظرسنجی اعلام کردند با شرکت اِم­پوز (mPOS) تعاملات مالی خود را انجام خواهند داد، به علاوه 41 درصد پِی­پال (PayPal)، 31 درصد تی­موبایل (T-Mobile) و 29 درصد نیز اپل و گوگل را برگزیده اند.

اکسنچر اعلام کرده بانک ها برای حفظ جایگاه خود و جذب و نگه داشتن مشتری های جوان باید نحوه ارائه خدمات خود را بهبود بخشند. بیش از 90 درصد افراد زیر 30 سال از خدمات بانکداری آنلاین و 72 درصد از بانکداری همراه استفاده می کنند. با این حال دو سوم اعلام کردند تجربه سنتی و دیجیتال که از بانک های خود می گیرند، اصلا کامل نیست. بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی با آنکه علاقه ای به شعبه بانک ها ندارند مایل هستند از طریق چت ویدئویی با کارمندان بانک گفتگو کنند و 58 درصد مایل هستند بانک ها فعالانه برخورد کرده و محصولات و خدمات خود را توصیه کنند.

حدود دو سوم شرکت کنندگان در نظرسنجی که زیر 30 سال سن داستند مایل بودند از طریق ابزارهایی نظیر خدمات آنلاین به آنها کمک شود و پول شان را مدیریت کنند؛ همچنین 22 درصد نیز مایل بودند از رسانه های اجتماعی برای گرفتن توصیه مالی استفاده نمایند.

وین بوش، از تحلیلگران موسسه اکسنچر می گوید: مصرف کنندگان آینده درکی بسیار متفاوت از آنچه بانک می تواند باشد خواهند داشت؛ همچنین اگر بانک های دیجیتال افزایش یابند و بانک های کنونی نتوانند خود را با شرایط جدید و انتظارات متنوع مشتری ها سازگار نمایند؛ تحولاتی انقلاب گونه رخ خواهد داد.

منبع: شاپرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده