شکاف‌های اندروید برای کاربران بانکی خطرناک است

این گزارش یک تحلیل سه ماهه است که تیم تحلیل تهدیدها فراهم کرده‌اند و موضوع آن ظهور تهدیدهای جدید در بازارهای نوپاست.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تارنمای شاپرک ،دستگاه‌های اندروید به طور مستقیم در معرض حمله هکرها قرار دارند و هم زمان تهدیدها پیچیده‌تر می‌شوند و پایگاه مشتریان نیز گسترده‌تر می‌شوند. گزارش امنیتی Trend Micro نشان می‌دهد تعداد نرم‌افزارهای بد و خطرناک در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳، ۷۱۸ ه زار مورد افزایش یافته است که این تعداد در مقایسه با نرم‌افزارهای پر خطر یافته شده، در سه ماهه قبل از آن (۵۰۹ ه زار مورد) افزایش چشم‌گیری داشته است. بر اساس برنجی پیش‌بینی میکرو ترند تعداد این نرم‌افزارهای بد تا پایان سال به یک میلیون خواهند رسید.

به گفته لیندا بارابی مدیر تحقیقات در شرکت NPD Group فقط حدود ۳۰ درصد تلفن‌های هوشمند اندروید و تبلت‌های مجهز به این فناوری در آمریکا، تمام نرم‌افزارهای امنیتی را نصب‌کرده‌اند. میکرو ترند هشدار می‌دهد این واقعیت در ترکیب با مشکلات شبکه سیستم اندروید سبب می‌شود تعداد زیادی از دستگاه‌های اندروید در معرض خطری فزاینده قرار بگیرند.

جی دی شری نائب رییس بخش فناوری و راه‌حل‌ها در Trend Micro می‌گوید: به دلیل ماهیت پر شکاف شبکه اندروید، تکه‌های آن به سختی می‌توانند به تمام کاربران در بازه زمانی موثر برسند. در برخی موارد کاربران هرگز تمام تکه‌های نرم‌افزار را دریافت نمی‌کنند؛ زیرا فروشندگان، مشتریانشان را در معرض خطر رها کرده‌اند.

تا زمانی که نیاز به حمایت از دستگاه‌های موبایل به اندازه حمایت از دستگاه‌های PC احساس نشود؛ این روند به طور افزایشی ادامه خواهد یافت. نرخ گسترده شدن این بد افزار صعودی است. برای مبارزه با آن کاربران اندروید باید هنگام استفاده از دستگاه‌هایشان بسیار مراقب باشند و گامی ساده اما موثر در این زمینه بردارند؛ یعنی نرم‌افزار امنیتی را به دستگاه موبایلشان اضافه کنند.

منبع: http://www.marketwatch.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده