پرداخت خرد هوشمند NFC در حمل و نقل کیش

 

وی با اشاره به تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره کیش به این خدمت افزود: در این سیستم از تکنولوژی کارت های هوشمند و سیستم پرداخت غیرتماسی استفاده شده است که در این راستا شهروندان می توانند با خرید کارت و شارژ آن کرایه خود را پرداخت کنند.

حسینی با بیان اینکه طرح ملی سیستم پرداخت هوشمند در چند فاز عملیاتی می شود، اظهارداشت: در فاز اول مینی بوس ها و تاکسی های خطی و در فاز بعد تاکسی های گردشی جزیره کیش به این سیستم تجهیز می شوند.

وی افزود:دستگاه کارتخوان غیرتماسی موجود کاملا امن و مقرون به صرفه است. به طوریکه از راه دور قابل مدیریت و به روز رسانی است و امکان تعیین تعرفه ها از مرکز را فراهم می سازد .شهروندان می توانند پس از تهیه کارت و شارژ آن در کوتاهترین زمان و نزدیک کردن کارت به دستگاه پرداخت هوشمند غیرتماسی کرایه خود را پرداخت کنند.
وی افزود: دستگاه‌های فاموکو که قابلیت جابه‌جایی را دارند نیز برای نصب در این ناوگان وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: فاموکو اولین دستگاه مقرون به‌صرفه NFC در جهان است که بدون نیاز به لوازم جانبی دیگر، پیاده‌سازی و گسترش بازار انبوه انواع خدمات B2B و B2C را امکان‌پذیر کرده و تسریع می‌بخشد.

حسینی تصریح کرد: فاموکو به شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدکننده راه‌حل‌های هوشمند کمک می‌کند تا به سادگی و در مدت زمان کوتاهی راه‌حل‌های غیرتماسی همچون پایانه فروش همراه، اتوماسیون نیروی کار، بازرسی و کنترل، مدیریت فرآیند کسب و کار، برنامه‌های وفاداری، دولت الکترونیک و … را ارائه کنند.
به گفته وی شارژ کارت از طریق دستگاه پرداخت غیرتماسی موجود در خودرو یا باجه های سطح شهر امکان پذیر است.

حسینی در ادامه از قابلیت اتصال این دستگاه به تاکسی متر اشاره کرد و عنوان کرد:پرداخت مبلغ واقعی کرایه طبق تعرفه ، عدم نیاز به حمل پول نقد ، جلوگیری از اتلاف وقت ، سهولت دریافت گزارش روزانه برای رانندگان ، نظارت و کنترل دقیق از محل توقف یا حرکت خودرو، مکانیزه کردن سیستم پرداخت کرایه بدون نیاز به تجهیزات پیچیده ،اطلاع دقیق از میزان کارکرد رانندگان آژانس و قابل حمل بودن دستگاه جهت جلوگیری از سرقت از مزایای این سیستم محسوب می شود.

به گفته وی با راه اندازی این سیستم تلاش می شود تا در حوزه آفلاین پول های خرد هدایت و مدیریت شود.

حسینی با اشاره به اینکه تمام فاز ها تا سه ماه آینده عملیاتی می شود ، تاکید کرد: پس از عملیاتی شدن فاز آخر طبق قرارداد با معاونت حمل و نقل کیش کلیه تاکسی ها باید به این سیستم مجهز شوند .

وی در ادامه در خصوص عملیاتی شدن طرح سیستم پرداخت هوشمند در سایر شهرهای کشور گفت: شرکت اینفوتک در حال مذاکره با چهار شهر دیگر برای تجهیز ناوگان حمل و نقل به سیستم پرداخت هوشمند است که در این راستا پس از جزیره کیش ، این سیستم تا پایان سال جاری در شهر زنجان به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

حسینی در ادامه افزود: با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته است پست بانک به عنوان بانک عامل در این پروژه انتخاب شده است به طوریکه کلیه حساب ها در پست بانک تجمیع می شود.

در ادامه این نشست خبری محمود شیردل ، مدیر امور شعب پست بانک افزود: رسالت پست بانک حرکت در مسیر عملیات خرد بانکداری و خدمت رسانی به شهروندان است در این راستا ارایه خدمات در حوزه حمل و نقل شهری و به دنبال ان تحقق دولت الکترونیک نیز از اهداف بانک محسوب می شود.

مدیر امور شعب پست بانک تصریح کرد: پست بانک 12194 دفتر و باجه کارگزاری دارد که 25 خدمات متنوع را از طریق آنها ارایه می دهد و در چارچوب وظیفه ای که برای آن تعریف شده است در ماه 8 میلیون و 400هزار تراکنش در بستر شتاب انجام می شود.

شیردل خاطر نشان کرد: به دلیل پراکندگی گسترده شعب و کارگزاری های پست بانک در کشور ارایه خدمات الکترونیک به شهروندان در دستور کار این بانک قرار دارد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد ، با گسترش سیستم پرداخت هوشمند در ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش استفاده از پول نقد و ترویج پرداخت های الکترونیک قدم برداریم.

به گفته حامد میرشمسی ،مدیر بازاریابی اینفوتک، سیستم پرداخت هوشمند کیش گرد در روز 9 دی ماه در حاشیه نمایشگاه شهر ایده آل از تاریخ 8 تا 11 دی ماه با حضور بیش از 100 شهردار از کل کشور ، رحمانی فضلی وزیر کشور و مونسان ریاست منطقه آزاد کیش رونمایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده