آیا از زمستان سخت کریپتویی می‌توان عبور کرد؟

ایده «زمستان ارزهای دیجیتال» اصطلاحی است که به طور گسترده برای کاهش قیمت کریپتوها استفاده می‌شود.

سقوط ارزش ارزهای دیجیتال باعث شده کارشناسان این حوزه از یک «زمستان سخت کریپتویی» صحبت کنند

و به دنبال راه حل‌هایی برای بقای کریپتوکارنسی در بحران پیش رو باشند. اسکات اسپیگل،

یکی از سازمان‌دهندگان رویداد BitBasel در این خصوص گفته است:

«hodl and buidl». رویداد BitBasel یک رویداد سالانه هنر رمزنگاری است که در میامی برگزار می‌شود.

HODL از همان کلمه انگلیسی HOLD به معنای نگه‌داشتن می‌آید و در دنیای ارزهای دیجیتال به معنی نگه‌داشتن بیت‌کوین به‌ جای فروختن آن است.

BUIDL نیز از واژه BUILD به معنای «ساختن» نشئت می‌گیرد

BUIDL نیز از واژه BUILD به معنای «ساختن» نشئت می‌گیرد و به ایده ساخت و گسترش اکوسیستم ارزهای دیجیتال در قالب ایجاد کوین جدید، توسعه کیف پول، ایجاد DApps، توسعه ایده‌های وب۳، طراحی ان‌اف‌تی و… اشاره دارد.

به طور خلاصه این فعال حوزه رمزنگاری با اشاره به نگهداری بیت‌کوین در زمان رکود و همین‌طور ساخت و توسعه اکوسیستم ارزهای دیجیتال معتقد است در این‌ مواقع بهتر است ایمان خود را به کریپتوکارنسی حفظ کنیم.

اتریوم که اکنون دومین بلاکچین باارزش است، در اولین «زمستان رمزنگاری» پس از افزایش قیمت در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد.

اسکات اسپیگل

زمستان بعدی، در سال ۲۰۱۷ نیز باعث اختراع بسیاری از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز شد. این دو مثال از توسعه اکوسیستم رمزنگاری، به‌مثابه یک راه نجات برای بقا، دقیقاً همان نکته‌ای است که اسکات اسپیگل به آن اشاره کرده بود.

ماشینی با علامت «Buy Bitcoin» روی برف در استکهلم
کارشناسان معتقدند صنعت کریپتو در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری آماده توسعه و سازندگی است.

میلیاردها دلار سرمایه مخاطره‌آمیز کریپتو جمع‌آوری و به کار گرفته شده و بسیاری از بنیان‌گذاران کریپتوها با ذخایر نقدی خود آماده‌اند با این زمستان سخت مقابله کنند.

سقوط تماشایی FTX

ارزش بازار تمام ارزهای دیجیتال هنوز بالاتر از اواخر سال ۲۰۲۰ است. کارشناسان معتقدند سقوط تماشایی FTX در ماه نوامبر،

پس از کشف یک حفره هشت میلیارددلاری در ترازنامه آن، ضربه سختی به کریپتوکارنسی زد؛ اما صرافی‌های دیگر، مانند بایننس و کوین‌بیس، احتمالاً دوام خواهند آورد.

این صنعت علاوه بر حرکت به سمت hodl و buidl، خود را برای هجوم مقررات آماده کرده است.

به عقیده فعالان صنعت رمزنگاری، بحران پیش رو به قانون‌گذاران فرصت می‌دهد قوانین بیشتری برای نظارت و کنترل این حوزه تصویب کنند. در حال حاضر نیز سه لایحه اصلی در واشنگتن در حال تصویب است که تمرکز یکی از آنها روی استیبل‌کوین‌هاست.

رگولاتورهای آمریکایی

رگولاتورهای آمریکایی، مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به فکر ایجاد محدودیت بیشتر در مسیر پلتفرم‌هایی هستند که امر تسهیل فعالیت در حوزه رمزارزهای شبیه به اوراق بهادار را برعهده دارند.

همه اینها بر قیمت توکن‌های رمزنگاری مانند بیت‌کوین یا اتر چه تأثیری خواهد داشت؟

اگر تورم فروکش کند و فدرال‌رزرو نرخ بهره را کاهش دهد، احتمالاً به قیمت کریپتوها کمک خواهد کرد. ارتباط نزدیک قیمت رمزارزها با سهام در سال ۲۰۲۲ نیز این احتمال را تقویت می‌کند.

البته بدیهی است هرچه اکوسیستم رمزارزی بزرگ‌تر شود، تصور رونق آن با انتظارات تورمی یا تغییرات نرخ بهره یا حتی تبلیغات کلان دشوارتر است.

به عقیده فعالان این حوزه، اگر فعالیت buidl در طول این رکود باعث استفاده واقعی از رمزارز فراتر از حدس و گمان و کلاهبرداری شود، می‌توان این زمستان را از سر گذراند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده