پاسخ به نیازهای مشتریان بانک توسعه صادرات از طریق در قالب بانکداری شرکتی و متمرکز

 

بانک توسعه صادرات ایران در آغاز بیست و سومین سال فعالیتش پذیرای صادرکنندگانی بود که با طرح نظرات‌شان درحضور مدیرعامل این بانک، دیدگاه‌های خود را برای بهبود روشها به اشتراک گذاشتند.

وکیلی مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این جلسه صمیمانه که با حضور مسئولان این بانک همراه بود، خطاب به صادرکنندگان گفت: وجود ما به خاطر حضور شماست.

وی با اعلام این مطلب که هیات مدیره بانک توسعه همیشه در دسترس مشتریان هستند، دلیل این امر را ویژه بودن مشتریان ذکر کرد و گفت: تعداد مشتریان ما محدود است و در عین حال هر کدام در رشته خود سرآمد هستند و ما درصدد آن هستیم تا در قالب بانکداری شرکتی و همچنین بانکداری متمرکز الکترونیکی ( corebanking) تمامی درخواست های مشتریان را برآورده کنیم.

 وکیلی با اشاره به لزوم حفظ نقش بانک توسعه صادرات در عرصه صادرات غیرنفتی گفت: توجه مسئولان اقتصادی می بایست به موضوع افزایش سرمایه بانک معطوف شود چرا که همراه با افزایش صادرات غیرنقتی در سال‌های اخیر به نسبت گذشته سرمایه این بانک تغییری نکرده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به کمک دولت‌ها در سراسر جهان به اگزیم بانک ها به منظور پیشگیری از ورشکستگی در بحران‌های اقتصادی تصریح کرد: نگاه به بانک توسعه صادرات باید متفاوت از بانک‌های تجاری باشد و ضوابط مورد استفاده در بانک توسعه صادرات متفاوت از بانک‌های دیگر دیده شود چرا که هدف ما خدمت به صادرات کشور است.

 وکیلی با اشاره به شرایط جدید بین المللی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی روش‌های کلاسیک بانکی و قدیمی پاسخگوی نیاز صادرکنندگان نیست و دستگاه‌های نظارتی باید به امر توجه لازم را داشته باشند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر بانک‌های کشور در شرایط تحریم گفت: اگر حضور بی بدیل و تاثیرگذار بانک ها در کشور نبود و با پذیرفتن ریسک بالا وارد عرصه کمک به تجارت و اقتصاد کشور نمی شدند شرایط بسیار سخت تر از اکنون بود. تحریم‌های اعمال شده بر کشور ما برای هرکدام از کشورهای منطقه اعمال می شد، توان ایستادگی نداشتند.

در این جلسه، از سوی یکی از صادرکنندگان پیشنهاد شد که هسته مشورتی مسئولان و کارشناسان بانک و صادرکنندگان به منظور تبادل نظر تشکیل شود که قرار شد این ایده عملیاتی شود که با استقبال مهندس وکیلی مواجه شد.

یکی دیگر از صادرکنندگان خواستار این بود که با توجه به اشراف و تجربیات مسئولان این بانک در امر صادرات، مدیرعامل بانک توسعه صادرات در دولت جدید بعنوان مشاور صادراتی – اقتصادی ریاست جمهوری، از سوی صادرکنندگان به رییس جمهوری منتخب پیشنهاد گردد.

مشکلات مرتبط با انتقال ارز، اخذ وثایق، مشکلات مطروحه در تامین مالی بخش کشاورزی، اخذ ضمانت‌نامه از مشتریان خارجی، روان سازی قوانین و پرداخت چند مرحله ای تسهیلات از جمله مواردی بود که در این جلسه توسط صادرکنندگان مطرح و از سوی مدیرعامل به آن پاسخ و ارایه راهکار داده شد.
دراین نشست، بازار تشکر و قدردانی از مسئولان بانک توسعه صادرات و شماری از شعب این بانک داغ بود و اکثریت قریب به اتفاق صادرکنندگان از حسن توجه و پیگیری های مداوم همکاران بانک در انجام امور مشتریان به‌عنوان تنها بانک حامی صادرات در کشور رضایت داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده