لزوم درک بهتر از کاربران تبلت در بازار بانکداری الکترونیک/ چشم انداز جدید برای بانکداران روی خط افق تبلت

که حاکی از ۳۴ میلیون نفر رشد در مقایسه با ۲۰۱۱ است. انطباق و به‌کارگیری این دستگاه چنان قدرتمند است که ارزیابی دقیقی از کاربران این بخش فراهم می‌کند و استراتژی برای جذب این مشتریان به خدمات مالی را به وجود می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک نخستین برداشت بدی که می‌بایست اصلاح شود آن است که کاربران تبلت مشابه کاربران تلفن هوشمند هستند که البته چنین نیست. نخست آنکه کاربران تبلت سنشان از کاربران تلفن هوشمند بالاتر است. در گزارش موسسه فلوری آنلایتیکس آمده است که ۴ سال اختلاف سنی میان دو گروه کاربر وجود دارد اما این شکاف در حال عمیق‌تر شدن است.

موسسه Online Publishers Association می‌نویسد کاربران تبلت که در حال حاضر بازار را به خود اختصاص داده‌اند اصولاً سن بالاتری دارند، حدود ۲۵ تا ۳۴ سال (۲۸ درصد کاربران را تشکیل می‌دهند) اما باید توجه داشت که میزان کاربری گروه ۳۵ تا ۵۴ سال نیز رشد تثبیت‌شده‌ای دارد.

کاربران تبلت اصولاً به کار بردن فناوری‌های جدید را می‌پسندند. بر اساس تحقیقات میزان فعالیت موبایل بنکینگ در مؤسسات مالی نوامبر ۲۰۱۲ که موسسه جاولین استراتژی آن را انجام داد؛ حدود ۵۰ درصد صاحبان تبلت بنکینگ خود را نخستین کاربران این فناوری می‌دادند؛ در مقابل ۳۹ درصد کاربران تلفن هوشمند چنین عقیده‌ای داشتند همچنین آن‌ها تحصیلات و درآمد بیشتری نسبت به بقیه مردم دارند.

بر اساس تحقیق Pew Research ۵۱ حدود 51 درصد کاربران تبلت فارغ‌التحصیل کالج هستند (در مقابل، در کل جمعیت بزرگ‌سال آمریکا ۲۸ درصد از چنین سطح تحصیلاتی برخوردارند). از سوی دیگر تعداد کاربران تبلت تقریباً ۲ برابر کل جمعیتی است که درآمد خانوارشان سالانه حدود ۷۵ هزار دلار است.
همکاری فعال

فعالیت‌هایی که مشتریان با تبلت خود انجام می‌دهند به اندازه پروفایل مردم‌شناسی این حوزه اهمیت دارد. بر اساس گزارش فلوری آنالایتیک استفاده کاربر از تبلت بیش از تلفن هوشمند است؛ به طوری که متوسط زمان سپری‌شده برای کار با تبلت حدود ۸ دقیقه است (این شاخص در تلفن هوشمند ۴ دقیقه است)؛ صفحات نمایش بزرگ‌تر، ویژگی‌های افزوده و افزودنی‌های قابل‌استفاده سبب می‌شوند کاربر زمان بیشتری را صرف کار با تبلت کند.

این امر نشان می‌دهد مشتریان تبلت بنکینگ به تجربه‌ای فعال و مطلع کننده نیاز دارند. موبایل بنکینگ باید روی سرعت تمرکز کند؛ به مشتریان بگویید نزدیک‌ترین شعبه کدام است؛ توازن کنونی حساب بانکی‌شان چیست و تبادلات مالی، افتتاح حساب و پرداخت صورت حساب‌ها را سرعت ببخشید. به طور متضاد، تبلت بنکینگ به فعالیت‌هایی پیچیده‌تری می‌پردازد مانند استفاده از ابزارهای مدیریت مالی شخصی، یا به طور کلی خدماتی که نیازمند زمان بیشتری هستند و اطلاعات مورد نیاز را به روشی ساده و قابل‌درک ارائه کنند.

بدون توجه به اینکه آیا مشتری دستگاه را برای سرگرمی استفاده می‌کند یا کار، کاربر تبلت برخلاف کاربران تلفن هوشمند برای دستیابی به اطلاعات مورد نیازش تلاش بیشتری می‌کند. معمولاً آن‌ها هنگامی تلاش می‌کنند که زمان بیشتری دارند مثلاً پس از شامل یا هنگام مشاهده برنامه تلویزیونی. کارمندان بانک باید الگوی استفاده از تبلت خود را در نظر بگیرند؛ به جای کنترل گزارش‌های تجدید و وضعیت مالی بین جلسات،‌ ممکن است فرد روی کاناپه بنشیند؛ چای بخورد و هم زمان با کنترل عکس هم از اینترنت دانلود کند.

گزارش فلوری آنالایتیک نشان می‌دهد استفاده از تبلت بین ساعات ۷ تا ۱۰ شب افزوده می‌شود و اغلب اوقات هنگام تماشای تلویزیون مشتری از دستگاه استفاده می‌کند.

کلید دسترسی به موبایل ارائه مجموعه از گزینه‌هاست که با ویژگی‌های خاص مشتری مطابق باشد. بانک‌ها باید به مشتریان تجربه‌ای خاص از تبلت بنکینگ ارائه کنند که نرم‌افزارهای مناسبی دارد. این بدان معناست که باید استراتژی‌های وب سایت شامل پرتال‌هایی باشد که برای کاربران تبلت ساخته‌شده‌اند و اطلاعاتی سریع و ساده را به مشتری ارائه می‌کنند و از سوی دیگر از فعالیت‌های پیچیده دوری کند.

 جاولین گزارش می‌دهد میان مؤسسات مالی که خدمات دستگاه موبایل را ارائه می‌کنند؛ ۴۰ درصد در ۲۰۱۲ نرم‌افزار قابل دانلود شدن را ارائه کردند که نسبت به ۲۸ درصد ۲۰۱۱ این افزایش جالب توجه است.
البته باید توجه داشت که کاربران تبلت لزوماً کاربران موبایل یا خدمات آنلاین بنکینگ نیستند (در این حوزه‌ها تداخل وجود دارد). مشتریان به ترکیبی از هماهنگی در تمام پایه‌ها و خدماتی تخصصی برای هر کدام نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده