شرکت انفورماتیک ایرانیان توسعه مي يابد/هلدینگ توسعه در آستانه فعاليت/اولويت هاي موسسه توسعه در سال 92

شرکت انفورماتیک ایرانیان را توسعه دهیم و برنامه هایی برای ارایه خدمات به بانک ها خواهیم داشت که در این راستا افزایش سرمایه شزکت ضروری است و تلاش می شود که باتوجه سابقه مدیران ان در حوزه IT کشور در بین بهترین شزکت های ITکشور قرار گیرد./ به جای فعالیت‌های منابع‌محور، کارمزد و خدمات محور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غلامرضا خلیل ارجمندی سرپرست موسسه اعتباری توسعه در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران   با تاکید بر ضرورت توانمند کردن بخش خصوصی برای ارتقای وضعیت اقتصادی کشور، عنوان کرد  : موسسه توسعه در سال 92 با تابلو بانک به فعالیت خود ادامه خواهد دهد.

وی با تاکید بر اینکه قصد دارد ادبیات جدیدی در حوزه بانکی ایجاد کند ، گفت: بانک باید کارمزد محور و برمبنای ارایه خدمات متنوع تر باشد و در این زاستا موسسه اعتباری توسعه تلاش خواهد کرد که مهندسی مالی مجموعه خود را برعهده گیرد.

وی با بیان اینکه  خدمات بانک باید ITbase باشد اظهار داشت: در واقع تعریف مهندسی مالی در IT نهفته است وبه عبارتی زمانی می توانیم از مهندسی مالی سخن گوییم که IT بانک را گسترش دهیم.

خلیل ارجمندی با تاکید بر بانكداري بر بستر تلفن همراه را به عنوان مهمترین شاخصه بانکداری آینده عنوان کرد:در این راستا می توانیم application های بیشتری را در موبایل پیمنت به مشتریان ارایه کنیم.

وی در ادامه به شرکت انفورماتیک ایرانیان اشاره کرد وگفت:در نظر داریم این شرکت را توسعه دهیم و برنامه هایی برای ارایه خدمات به بانک ها خواهیم داشت که در این راستا افزایش سرمایه شرکت ضروری است و تلاش می شود که باتوجه سابقه درخشان مدیران آن در حوزه IT کشور در بین بهترین شزکت های ITکشور قرار گیرد.

سرپرست موسسه اعتباری توسعه بابیان اینکه موسسه توسعه علاوه بر توسعه سرویس های بانکداری الکترونیک یکسری خدمات را برای شبکه بانکی ارایه خواهد کرد ، افزود: شرکت واردات خود پرداز خواهد داشت که به بانک های دیگر هم ارایه خواهد کرد.

غلامرضا خلیل ارجمندی  با اشاره به برنامه‌ریزی برای تشکیل یک هلدینگ بزرگ اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی توسط این مؤسسه اظهار داشت: در این راستا با چند شرکت بزرگ خصوصی مذاکره شده و گروه اقتصادی توسعه به ثبت رسیده است.

وی افزود: 5 مجموعه مالی، عمومی و بین‌الملل، انرژی، ساختمان و فناوری اطلاعات زیرمجموعه‌های این هلدینگ به شمار می‌روند.

اولویت‌های کاری مؤسسه

وی با اشاره به اولویت‌های کاری حال حاضر مؤسسه، یادآور شد: تعیین‌تکلیف ارکان اصلی شرکت شامل اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره از جمله این موارد است که با معرفی 5 عضو به بانک مرکزی منتظر نظر این بانک و تأیید صلاحیت آنان هستیم که امیدواریم تا 2 هفته آینده این موضوع نهایی شود.

ارجمندی یادآور شد: با بانک مرکزی در مورد تبدیل شدن این مؤسسه با توجه به قدمت آن به بانک مذاکراتی صورت گرفته و بانک مرکزی مواردی را متذکر شده که از جمله مهم‌ترین آنها لزوم افزایش سرمایه از 2 هزار میلیارد به 4 هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: در همین راستا افزایش 2 هزار میلیاردی سرمایه مؤسسه براساس موازین اصل 44 و تغییر ترکیب سهامداران مد نظر است، چرا که ظاهراً ترکیب فعلی سهامداران پاسخگوی خواسته بانک مرکزی نیست.

سرپرست مؤسسه توسعه با تأکید بر اینکه اگر بانک شویم، باید توسعه فیزیکی شعب و کسب سهم بازار را نیز مدنظر داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع افزایش سرمایه است که در مجمع قبلی مؤسسه، افزایش آن به 5 هزار میلیارد ریال مصوب شده و پیگیر این مسائل هستیم تا افزایش سرمایه صورت گیرد.

ارجمندی در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات درون‌گروهی و ذینفع واحد از دیگر موارد مورد تذکر بانک مرکزی بوده که مرتفع شده است، گفت: بر این اساس، چندشرکت از زیرمجموعه توسعه خارج شده و نسبت سرمایه‌گذاری‌ها مطابق شاخص‌های بانک مرکزی تنظیم شده است.

به گفته وی، از حیث پذیرش در فرابورس نیز مشکلی نداریم.

سرپرست مؤسسه توسعه، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از لحاظ آورده نقدی برای افزایش سرمایه نیز مشکلی نداریم و امیدواریم در سال 92 با تابلوی بانک به فعالیت بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی اشکالات موجود در بازار پول، یادآور شد: از جمله این اشکالات، موضوع رقابت غلط بر سر منابع است، بانک‌ها منابع‌محورند و با ابزار نرخ سود، به جذب منابع می‌پردازند.

به گفته وی، این در حالی است که باید کارمزدمحور و خدمات‌محور باشیم و در شرایط فعلی اقتصاد نگاه باید کمک، حمایت و رشد باشد.

وی با انتقاد از شبکه بانکی کشور به دلیل رقابت غلط بر سر منابع افزود: اساسا همه بانک های کشور منابع محور هستند و بر مبنای این منابع با نرخ سود سپرده به  عنوان ابزاری برای جذب منابع بازی می کنند که قابل نقد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده