زیرساخت های پست بانک در راستای توسعه فرهنگ الکترونیک کشور است

پست بانک با ۵۶۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه توانسته است بیش از ۳۰درصد روستاهای کشور را تحت پوشش خدمات بانکی قرار دهد درحالی که سایر بانک ها با سرمایه های مناسب ۲درصد آن را پوشش داده اند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  مهندس فراهانی سرپرست و عضو هیات مدیره در همایش هم اندیشی مدیران این بانک ضمن بیان مطلب فوق گفت: دریافت نشان “عملکرد جهانی شایسته” از سازمان اسکان بشر ملل متحد حاکی از خدمت رسانی و فعالیت بی نظیر پست بانک در کمک به روستاهای کشور و ارائه الگوی جهانی است و این بانک قطعاً آینده خوبی دارد.

وی افزود: پست بانک با 560 میلیارد ریال سرمایه اولیه توانسته است بیش از 30درصد روستاهای کشور را تحت پوشش خدمات بانکی قرار دهد درحالی که سایر بانک ها با سرمایه های مناسب 2درصد آن را پوشش داده اند و البته تلاش می کنیم سرمایه این بانک را ترمیم کنیم.

سرپرست پست بانک تصریح کرد: درصورت تعامل بیشتر سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه وزارتخانه با پست بانک و انتقال منابع خود به این بانک، قطعاً خدمات آن بیش از بانک های دیگر توسعه خواهد یافت.

مهندس فراهانی اظهار داشت: حوزه های نظارتی با اصل قراردادن پیشگیری و تقویت کارکارشناسی باید از هرگونه برخورد سلیقه ای پرهیز کنند تا فضای صمیمی و احساس مسئولیت بیش از پیش حاکم شود.

وی ضمن تاکید بر پیگیری جدی مطالبات عنوان کرد: همه باید به عنوان امانتدار مردم تلاش کنیم تا مطالبات مسترد گردد و محیط برای کسانی که چشم طمع به بیت المال دارند ناامن شده و متقابلاً امنیت برای سرمایه گذاران صالح و حقیقی بیش از پیش فراهم گردد.

عضو هیات مدیره پست بانک اضافه کرد: تمام امور و مطالبات داخلی و بیرونی باید به موقع انجام شده، تکریم ارباب رجوع سرلوحه کار همگان قرار گرفته و همچنین سلسله مراتب به طور کامل رعایت گردد.

مهندس فراهانی خاطرنشان ساخت: هرکسی باید در حوزه خود و در چارچوب وظایف کار کند و نباید در امور دیگری دخالت نکند، همه برای گسترش عدالت و توسعه اقتصادی فدائی شویم و تلاش کنیم فعالیت ها شفاف شود.

سرپرست پست بانک یادآور شد: باید با تقویت همدلی و تغییر نگرش و تعهد و تعصب سازمانی بیشتر از ظرفیت های داخلی و بخش خصوصی در توسعه امور استفاده کرده و فضای صمیمی همراه با سلامت برای خدمت رسانی بیشتر در مجموعه گسترش یابد.

وی ضمن اشاره به انجام کارها براساس کارشناسی دقیق و واقعی و تاکید بر شایسته سالاری گفت: باید به نیروپروری توجه ویژه ای داشت تا بتوان از تجارب و تخصص آنان استفاده کرد و درکنار آن، ارتقاء سطح تحصیلی کارکنان نیز باید به طور جدی دنبال شود که خوشبختانه درسال جاری راهیابی تعداد زیادی از کارکنان به مراکز آموزش عالی جهت ادامه تحصیل درسطوح تکمیلی چشمگیر بوده و لازم است این موضوع مورد حمایت جدی و مستمر مسئولان بانک قرار گیرد.

مهندس فراهانی در پایان با اشاره به لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه عنوان کرد: برخوردهای سلیقه ای و اشتباه سهوی افراد را نباید صرفاً تخلف محسوب نمود بلکه باید ضمن رعایت دقیق ضوابط و مقررات و در نظر گرفتن صرفه و صلاح بانک، اصلاح را از خودمان شروع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده