با ۲۵۰ میلیون تومان کربنکینگ اجرا کردیم/با قیمت کمتر و کیفیت مناسب تر از پیشنهاد شرکت خدمات کر به خدمت گرفتیم

به طوریکه توانستیم با بهره گیری از متخصصین داخلی با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان این نرم افزار را ارا کنیم/مدیرعامل موسسه اعتباری میزان نیز گفت:با شرکت خدمات انفورماتیک نتوانستیم به توافق برسیم بنابراین از محل دیگر سامانه یکپارچه بانکی را با هرینه بسیار کمتر والبته کیفت مناسب تر به خدمت گرفتیم .

غفور حلمی ، رئیس هیئت مدیره موسسه مالی واعتباری میزان در همایش چالش های موسسات اعتباری غیر پولی  با اشاره به نقش موثر موسسات مالی واعتباری به عنوان بخش مکمل نظام بانکی گفـت: این موسسات با وجود انتقاداتی که بر آنها وارد است دارای میلیون ها سپرده گذار  و به عنوان مکمل سیستم بانکی در حال فعالیت هستند.

به گفته وی در کشورهای در حال توسعه این موسسات به دلیل پاره ای مشکلات با ضعف روبرو هستند ونتوانسته اند همه ظرفیت های خود را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به دیدگاه رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اصلاح ساختار پولی کشور می توان با نظارت دقیق مشکلات این موسسات را حل کرد خاطر نشان ساخت:منطقی است که به جای حذف رقابت بسترهای سالم برای رقابت را فراهم کرد وبه جای متهم ساختن موسسات مالی واعتباری به تخلف شیوه های نظارتی بر آنها را دقیق تر کرد وبه جای حساسیت روی ورود منابع ،خروج پول را از این موسسات مورد بررسی ونظارت قرار داد.

وی در تشریح فعالیت های الکترونیکی موسسه مالی واعتباری میزان عنوان کرد: در حال ارتقا سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری هستیم که راه اندازی اینترنت بانک وموبایل بانک وپایانه های فروش از مهمترین محورها محسوب می شود.

در ادامه این هم اندیشی ، عیسی رضایی ، مدیر عامل موسسه مالی اعتباری کوثر با بیان اینکه بانک مرکزی مسیری را برای برون رفت از این شرایط ایجاد کرده است عنوان کرد: باید فکر کرد که چه مسیزی را طی کنیم که جنگنده نباشیم زیرا اگر بجنگیم بازنده خواهیم بود زیرا اهرم های قضایی وقانونی در اختیار بانک مرکزی است بنابراین باید استراتژی را پیش گرفت که حافظ منافع سرمایه گذاران باشد.

وی ضمن تشریح برنامه های آتی این موسسه اظهار داشت:تامین سیستم نرم افزاری از مهمترین برنامه های موسسه محسوب می شود وما تنها موسسه ای هستیم که از ابتدا با سیستم کربنکینگ حرکت را اغاز کردیم .

رضایی افزود: قرار بود که با شرکت خدمات انفورماتیک برای نوشتن نرم افزار کربنکینگ همکاری کنیم اما موفق نشدیم به دلیل اینکه این شرکت پروژه های بزرگتری مثل بانک ملی وصادرات در دست اجرا داشت وبه لحاظ مالی با هم نتوانستیم به توافق برسیم بنابراین از محل دیگر  سامانه یکپارچه بانکی را با هرینه بسیار کمتر والبته کیفت مناسب تر اجاره کردیم .

وی با تاکید براینکه یکی از مسیرهای توسعه موسسات اعتباری باید توجه به نرم افزاری های نوین بانکی باشد گفت: تاکید ما در کوثرتوجه بر موبایل بنگینگ خواهد بود .

به گفته وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت های موجودمی توان کارها را پیش برد اظهارداشت: خلا های قانونی در بانک مرکزی وشورای پول واعتبار  وسیاست های حاکم شرایط فعلی را ایجاد کرده است.

با 250 میلیون تومان کربنکینگ اجرا کردیم

در ادامه این همایش امین جوادی مدیر عامل موسسه اعتباری عسگریه با اشاره به اینکه نظارت درست بانک مرکزی مسیر توسعه موسسات مالی واعتبار را تبیین می کند به تشریح اقدامات این موسسه پرداخت و افزود:سامانه نرم افزاری کربنکینگ را در این موسسه با کمترین هزینه اجرایی کردیم به طوریکه توانستیم با بهره گیری از متخصصین داخلی با هزینه 250 میلیون تومان این نرم افزار را ارا کنیم

وی تاکید کرد : ماژول به ماژول این نرم افزار را با کارشناسان بانک مرکزی بررسی کردیم وهر زمان که بانک مرکز ی مجوز دهد به سوییچ شتاب متصل خواهیم شد.

ظام پولی کشور در حال بلوغ است

در این نشست نتاج ، مدیر عامل موسسه اعتباری مهر نیز با بیان اینکه نظام پولی کشور در حال بلوغ است ، خاطر نشان ساخت:به علت اینکه قوانین ومقررات در برخی از دوره های زمانی سکوت داشته است بسیاری از موسسات شکل گرفتند که در ان زمان هیچ اشکالی نیر برانها وارد نمی شد که به مرور با بلوغ سیستم پولی ووضع قوانین جدید اشکالاتی بر عملکرد انها وارد امد.

وی با بیان اینکه ما هنوز هم یک نظام پولی جامع وکاملی نداریم خاطر نشان ساخت:اگر باز هم در فضاهای ساکت اتفاقی بیفتد نمی توانیم به حساب تخلف بگذاریم.

وی تاکید کرد برخی نکات و اشکالاتی که تحت عنوان تخلف مطرح میشود در واقع جالشی است بر خصوصی سازی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده