آماده‌باش بانک‌ها برای واریز عیدانه و یارانه اسفند/ تراکنش‌های روزانه شتابي 23 و شاپرک ۲۰ میلیون

گفت: مشکلی در شبکه برای پایان سال نداریم./تراکنش‌های روزانه نظام بانکی در شتاب بیش از ۲۲-۲۳ میلیون و در شاپرک حدود ۲۰ میلیون تراکنش است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ناصر حکیمی در گفت‌‌وگو با تسنیم درباره اقدامات بانک مرکزی برای خدمات بانکداری طی یک ماه پایانی سال جاری، اظهار داشت: وضعیت خیلی مناسبی در شبکه وجود دارد همچنین حداقل طی دو هفته گذشته اختلال خاصی در شتاب گزارش نشده است.

وی میزان تراکنش‌های موفق سیستم بانکی را طی ۲ هفته گذشته بالای ۹۹ درصد عنوان کرد و افزود: به غیر از پنج شنبه گذشته که ۹۸.۶ درصد بود سایر روزها تراکنش‌های سیستم بانکی بالای ۹۹ درصد است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: تراکنش‌های روزانه نظام بانکی در شتاب بیش از ۲۲-۲۳ میلیون و در شاپرک حدود ۲۰ میلیون تراکنش است.

حکیمی ضمن اشاره به اینکه طبق آمار تراکنش سیستم بانکی خریدهای شب عید مردم از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: حجم تراکنش‌ها نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است البته حداکثر تلاش مسئولان این است که مشکلی در تراکنش‌ها در این روزهای پایانی سال بوجود نیاید.

وی درباره برنامه‌های بانک مرکزی برای مدیریت شبکه در ماه پایانی سال بویژه پرداخت عیدانه و یارانه اسفندماه، تصریح کرد: تیم‌های کشیک ۲۴ ساعته در داخل بانک‌ها و همچنین مراکز شتاب و شاپرک مستقر شده‌اند تا مشکل و یا اختلالی در زمان واریز عیدانه و یارانه اسفند در سیستم بوجود نیاید.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ضمن تأکید براینکه زمان واریز یارانه اسفند و عیدانه را باید مسئولان مربوطه اعلام کنند،‌ افزود: تمام ماه اسفند آماده باش هستیم منتهی با بحث عیدانه و یارانه تقاضای خودپردازها هم علاوه بر دستگاه‌های فروشگاهی افزایش پیدا می کند.

حکیمی تأکید کرد: بانک مرکزی تدابیری را اتخاذ کرده است تا در صورت افزایش تقاضا بر روی دستگاه‌های خودپرداز مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید. مشکلی برای پاسخگویی به نیاز مردم در این روزها نداریم.

وی درباره اینکه آیا مشکلات شبکه شاپرک رفع شده است، گفت: مراجعه حضوری به فروشگاه ها هم نشان می‌دهد که مشکلی در این حوزه دیگر وجود ندارد چراکه تغییرات مفصلی برای اسفند ماه انجام دادیم؛ این تغییرات به خواست خدا تا الان جواب داده امیدوارم تا پایان اسفند هم به این حجم تقاضا پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده