آغاز اجرای اندرویدپی در ایالات متحده

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  شرکت گوگل اجرای اندرویدپی را در ایالات متحده آغاز کرد. از این پس کاربران می توانند پرداخت های موبایلی مبتنی بر NFC را در بیش از یک میلیون موقعیت تجاری در سراسر این کشور تجربه کنند. این کیف پول موبایلی در هفته های آینده به تدریج معرفی می شود و بر روی کلیه گوشی های دارای سیستم عامل اندروید نسخهKitKat 4.4به بالا قابل اجرا می باشد.

امریکن اکسپرس، دیسکاور، مسترکارد و ویزا همگی همکاری می کنند و مشتریان می توانند کارت های ارائه شده توسط بانک های Bofa، USAA و بانک ایالات متحده را نیز به این کیف پول اضافه کنند. بانک های Citi و ولزفارگو نیز در چند روز آینده به این مجموعه می پیوندند.

پرده برداری از اندرویدپی در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل انجام گرفت. اندرویدپی، دومین شلیک گوگل در عرصه رقابت با اپل –بعد از شکست گوگل والت به دلیل عدم پشتیبانی اپراتورهای موبایلی- می باشد.
این بار، گوگل با دستاوردهایی مانند سافتکارد، مطمئن است که گوشی های هوشمند اندرویدی متصل به اپراتورهایAT&T، T-mobile و یا Verizon از اندرویدپی پشتیبانی می کنند.

گوگل، هم چنان با موانع توانمندی مانند اپل، سامسونگ و کنسرسیوم MCX روبرو است. با وجود ده ها میلیونگوشی هوشمندی که برای ارائه این سرویس آماده اند، اپل پی، هنوز در حال گسترش سرویس های خود است، سامسونگ پی به راه اندازی در ایالات متحده نزدیک می شود، کنسرسیوم MCXهم چنان با چالش های مشابهی دست و پا می زند، اما گوگل از این که کاربران را به سمت خود می کشاند مطمئن است.

اندرویدپی، در ابتدا فقط برای پرداخت های درون فروشگاهی کار می کند – مانند Macy’s ، Subway و Whole Foods- اما گوگل اعلام کرده است که این سرویس به زودی گسترش می یابد و کاربران می توانند پرداخت های درون برنامه ای نیز انجام دهند.

اندرویدپی در فروشگاه اپلیکیشن Play Store، مانند گوگل والت برای ارسال و دریافت وجه نیز استفاده می شود. کاربران می توانند به صورت مستقیم از حساب های بانکی، کیف پول الکترونیکی و یا کارت های بدهی خود به هرکسی در ایالات متحده از طریق آدرس ایمیل، انتقال وجه انجام دهند.

  ترجمه:واحد ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
منبع : http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=27829&topic=payments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده