اعطا ۴ میلیون وام از طریق سامانه ازدواج

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا) از طریق سامانه ازدواج کلیه مراحل دریافت تسهیلات از سوی متقاضیان ثبت نام کننده قابل پی‌گیری بوده و در صورت لزوم از سوی بانک عامل منتخب قابل رسیدگی خواهد بود.

با توجه به رصد مراحل مربوطه حداقل زمان لازم برای پردازش و دستیابی به عملکرد استانی – بانکی به صورت شفاف فراهم شده است.

با توجه به تاکید ریاست جمهور مبنی بر اعطای تسهیلات ارزان قیمت و آسان برای جوانان و همچنین بسط و گسترش نظام بانکداری نوین، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور از ابتدای سال 1388 با طراحی و راه‌اندازی پایگاه اینترنتی ثبت نام و سیستم متمرکز اطلاعات کل شبکه بانکی کشور را اجرایی کرد.

در این زمینه مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج از اولویت‌های بانک مرکزی است، گفت: بر این اساس در سال 90 یک میلیون و 253 هزار و 654 فقره تسهیلات ازدواج از طریق 10 بانک به میزان 33 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است که این آمار در سال 91 ، 934 هزار و 734 فقره بوده که نسبت به سال 90 روند کاهشی تقریبا 20 درصدی را داشته است.

میرمحمد صادقی افزایش تکالیف بودجه‌ای مربوط به قرض الحسنه در سال 91 ، افزایش سقف وام ازدواج در فروردین ماه سال گذشته، نرخ رشد کاهنده سپرده‌های قرض الحسنه و افزایش تکالیف دولتی را از دلایل عمده کاهش 20 درصدی پرداخت وام ازدواج در سال 91 برشمرد و افزود: آمار پرداختی وام ازدواج از نظر مبلغ در سال 91 به میزان 29 هزار و 500 میلیارد ریال و در سال 90، 33 هزار میلیارد ریال‌ بوده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در خصوص میزان وام اعطایی ازدواج در سال جاری عنوان کرد: در یک ماهه اخیر سال جاری 16 هزار و 958 فقره وام جمعا به مبلغ 525 میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج از طریق بانکها پرداخت شده است.

میرمحمد صادقی با اشاره به این موضوع که در شش ماهه دوم سال گذشته به دلیل اینکه برخی بانک‌ها نسبت تسهیلات به سپرده هایشان، بالای صددرصد بود بانک مرکزی مجبور شد در سامانه ارائه تسهیلات آنها را غیرفعال کند، تصریح کرد: بر این اساس بانک‌هایی که در سامانه می‌توانستند به مردم خدمت ارائه دهند تعداد کمتری بودند و به این دلیل مردم مجبور به ماندن در صف انتظار بیشتری برای اخذ وام ازدواج بودند اما خوشبختانه با آمارهایی که اکنون در دست داریم پنج بانک ملی، کشاورزی، صادرات، تجارت و ملت نسبت تسهیلات به سپرده هایشان زیر صد است و بانک مرکزی با فعال کردن سه بانک ملی، کشاورزی و تجارت (علاوه بر بانک های صادرات و ملت) در سامانه، وام ازدواج را به مزدوجین پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل قبلی در ارائه تسهیلات ازدواج به قوت خود باقی است، تاکید کرد: درصورت وجود منابع قرض‌الحسنه، بانک‌ها می‌توانند به متقاضیان وام ازدواج تا سقف پنج میلیون تومان اعطا کنند.

میرمحمدصادقی از برنامه بانک مرکزی برای کاهش زمان صف انتظاردریافت وام ازدواج خبر داد و افزود: چند بانک خصوصی آموزش‌های لازم را فراگرفتند و به زودی این بانک‌ها نیز به ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده