سه روند مهم در حوزه بانکداری در سال ۲۰۱۳

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شرکت شاپرک  در ادامه به روندهای اصلی در حوزه بانکداری الکترونیک در سال جاری اشاره می‌شود:

تمرکز بر مشتری‌های جوان

جوانان علاقه بیشتری به استفاده از فن‌آوری‌های جدید دارند و جذب آن‌ها از طریق ارائه خدمات اختصاصی و مورد نیازشان یکی از اولویت‌های بانک‌های ارائه‌دهنده خدمات بانکداری الکترونیک است.

در ایالات‌متحده بانک کردیت یونیون این امکان را فراهم کرده است که مشتریان بتوانند ترازهای حساب و پیشینه مبادلات مالی خود را دیده و وجوه را بین حساب‌های بانکی‌شان جا به جا کنند. همچنین با استفاده از امکانات GPS مشتری‌ها می‌توانند مکان نزدیک‌ترین شعبه بانک و دستگاه‌های خودپرداز را بیابند. بانک کردیت یونیون خدمات جدید خود را در شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌کند و مشتریان با استفاده از انواع گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های مختلف امکان استفاده از خدمات بانکداری موبایل را دارند.

از سوی دیگر بانک فرست تنسی از سیستمی استفاده می‌کند که به مشتری امکان می‌دهد پشت و روی چک را اسکن کرده و مستقیماً آن را در سایت بانک آپلود کند. بدین ترتیب هر روز که می‌گذرد بانک‌ها خدمات جدیدتری جهت جذب مشتری‌ها ارائه می‌کنند اما جذب مشتری‌های جوان در اولویت بانک‌ها قرار دارد زیرا سرمایه‌گذاری در جذب آن‌ها بازده بالاتری خواهد داشت.

کیف پول دیجیتال و پرداخت موبایلی

از دید برخی کارشناسان مهم‌ترین ویژگی بانکداری موبایل، کیف پول دیجیتال است نظیر آنچه که گوگل و ویزا ارائه می‌کنند. با کیف پول دیجیتال مشتری‌ها می‌توانند از طریق تلفن همراه خود پول پرداخت کنند. برای خریدهایی که به طور کامل با ابزارهای موبایل صورت می‌گیرد کیف پول دیجیتال اهمیت بسیار بالاتری دارد. نهادهای مالی ارائه‌دهنده خدمات بانکداری موبایل تلاش می‌کنند امنیت و امکانات استفاده از کیف پول دیجیتال را افزایش دهند.

نکته دیگر تلاش نهادهای مالی برای توسعه امکانات و تسهیل استفاده از خدمات است طوری که حین انجام عملیات، قطعی خدمات رخ ندهد.

افزایش سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های دیجیتال و به‌روزرسانی خدمات

نهادهای مالی در حال سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه خدمات آنلاین خود در زمینه‌های اصلی فعالیت‌های بانکی یعنی پرداخت قبوض، دیدن تراز حساب‌ها و مبادلات مالی و انتقال پول هستند. بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود مراجعه به شعب بانک‌ها پیوسته کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده