اسکناس ۲۰ یا ۵۰ هزار تومانی منتشر نمی شود

 

در حالی که  چندی پیش مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی از چاپ احتمالی اسکناس های 20 هزار یا 50 هزار تومانی در سال آینده در صورت تصویب، خبر داده بود، محمود بهمنی در مراسم انتقال مرکز مبادلات ارزی به ساختمان فردوسی بانک مرکزی تاکید کرد که در شرایط کنونی چنین برنامه ای در دستور کار نیست.

وی همچنین گفت که با وجود چاپ ایران چک های 200 هزار تومانی از دو سال پیش، بانک مرکزی برنامه ای برای وارد کردن این چک پول ها به چرخه مبادلات پولی کشور ندارد.

به گفته وی، در شرایط کنونی ایران چک های 50 هزار تومانی پاسخگوی نیاز بازار کشورمان است.

رییس کل بانک مرکزی از افزایش نیافتن سقف وام خودرو خبر داد و اضافه کرد: بانک ها بیش از سقف منابع خود تسهیلات داده اند و بودجه آنها اجازه نمی دهد که سقف وام خودرو افزایش پیدا کند.

وی در عین حال در مورد پیش فروش سکه اظهار داشت: متاسفانه از مرحله جدید پیش فروش سکه استقبال نشد و بانک مرکزی برای جمع آوری نقدینگی موجود در کشور، اقدام به انتشار اوراق مشارکت کرد.

بهمنی با بیان این نکته که هر خریداری که از پیش خرید سکه ناراحت و ناراضی است می تواند پول خود را پس بگیرد، یادآور شد: در عین حال هرکس که به پس گرفتن پول خود اقدام کرد در صورت نوسان قیمت سکه، دوباره نمی تواند برای پیش خرید سکه ثبت نام کند.

مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم اعلام کرد که صادرکنندگانی که ارز خود را در مرکز مبادلات ارزی عرضه کنند از معافیت های مالیاتی بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده