پیش‌بینی جدید تغییرات ارزش ارزها معتبر/وضعیت رکود تا پایان سه ماهه دوم امسال

طی سه فصل اخیر تولید ناخالص داخلی منطقه هفده عضوی یورو کاهش یافته و تحلیلگران معتقدند وضعیت کنونی تا پایان سه ماهه دوم امسال ادامه خواهد یافت. در ادامه به پیش‌بینی جدید تغییرات ارزش ارزهای معتبر اشاره می‌کنیم.

به نقل از جهان سهم بنابه اعلام یورواستات، نهاد آمارگر اتحادیه اروپا، در سه ماهه چهارم سال 2012 تولید ناخالص داخلی منطقه یورو 0.6 درصد کاهش یافته است در حالیکه در نظرسنجی خبرگزاری رویترز از کارشناسان پیش‌بینی شده این شاخص 0.4 درصد کاهش یافته باشد. در سه ماهه سوم سال پیش تولید ناخالص داخلی منطقه یورو 0.1 درصد کاهش یافته بود. برای کل سال گذشته، تولید ناخالص داخلی این منطقه 0.5 درصد کاهش یافته است.

در سه ماهه چهارم سال 2012 تولید ناخالص آلمان و فرانسه به ترتیب 0.6 و 0.3 درصد کاهش یافته است. در آلمان طی سه ماهه چهارم صادرات بسیار بیشتر از واردات افول کرده است. سرایت بحران به اقتصادهای بزرگ منطقه یورو نگرانی‌های زیادی را در باره افق وضعیت اقتصادی این منطقه پدید آورده است.

با انتشار وضعیت اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه چهارم سال پیش، ارزش یورو در برابر دلار کاهش یافت. با آنکه وعده بانک مرکزی اروپا در باره انجام هر اقدام جهت حمایت از یورو تواسته است از شدت بحران مالی بکاهد اما اجرای تدابیر ریاضت اقتصادی در منطقه یورو و ناتوانی در افزودن بر صادرات به شدت به اقتصادهای این منطقه لطمه وارد کرده است.

البته برای اقتصادهای ضعیف تر وضعیت بسیار بدتر است. برای مثال در سه ماهه چهارم سال پیش، تولید ناخالص داخلی ایتالیا که سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است 0.9 درصد کاهش یافته و این ششمین فصل پی در پی کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور است. در اسپانیا که چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است نیز در فصل گذشته تولید ناخالص داخلی 0.7 درصد افول کرده است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش ماه گذشته خود پیش‌بینی کرد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو امسال 0.2 درصد افول خواهد کرد. در گزارش ماه اکتبر سال پیش این نهاد رشد 0.2 درصدی را برای تولید ناخالص داخلی منطقه یورو پیش‌بینی کرده بود. در زیر جدول پیش‌بینی تغییرات ارزهای معتبر در هفته و ماه جاری و فصل کنونی نشان داده شده است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده