بانک ملت آموزش حفاظت از محیط زیست می دهد

دیواندری در این مراسم گفت: طبیعت مادر ما و جزئی از زندگی ما است و دستیابی به پیشرفت، بدون طبیعت و محیط زیست امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در این طرح که با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست شروع شده است، 27 هزار دانش آموز در سطح استان خراسان رضوی تحت آموزش های حفاظت از محیط زیست قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه این طرح، دکتر علی دیواندری مدیرعامل، محمدرضا ساروخانی رییس هیات مدیره و جمع دیگری از مدیران ارشد بانک ملت، دکتر سعیدآبادی رییس کمیسیون ملی یونسکو در ایران، خانم ویرتانن مدیر منطقه ای سازمان یونسکو، دکتر یازرلو معاون سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی دیگر از روسای دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی حضور داشتند.

دکتر علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت و رییس هیات امنای بنیاد فرهنگی ملت در مراسم افتتاح این طرح اعلام کرد که با وجود دانش آموزان خوش فکر و علاقمند، کشورمان بی تردید آینده خوبی خواهد داشت.

وی با اظهار خرسندی از فراهم شدن شرایطی برای آموزش حفظ محیط زیست در مدارس کشور، افزود: طبیعت مادر ما و جزئی از زندگی ما است و دستیابی به پیشرفت، بدون طبیعت و محیط زیست امکان پذیر نیست.

مدیرعامل بانک ملت، احترام به طبیعت را نوعی عبادت دانست و گفت: احترام به طبیعت، سرآغاز خوبی برای زندگی بهتر است و طرح آموزش حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان (حام)، در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی بانک ملت پایه گذاری و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به این نکته که بنیاد فرهنگی ملت با هدف انجام اقدامات فرهنگی، هنری و ایفای مسوولیت های اجتماعی بانک ملت ایجاد شده است، تاکید کرد: در اجرای طرح بزرگ و ملی حام، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش و شرکت آبانگاه، بانک ملت را یاری رساندند که این حمایت های آنها جای سپاسگزاری دارد.

دکتر دیواندری ادامه داد: چقدر خوب است که در کنار تحصیل و شغل خود، کاری کنیم که گره کوچکی از مشکلات جهان باز و فضای خوبی برای زندگی آیندگان و نسل های بعدی فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت قدردانی از طبیعت، خاطرنشان کرد: طرح حام به صورت آزمایشی و در فاز نخست در استان خراسان رضوی عملیاتی شده است که در این مرحله 27 هزار دانش آموز تحت آموزش های مختلف حفاظت از محیط زیست قرار خواهند گرفت.

خانم ویرتانن، مدیر منطقه ای سازمان یونسکو هم در سخنانی با قدردانی از بانک ملت و کمیسیون ملی یونسکو در ایران به دلیل انجام این کار بزرگ، اظهار داشت: مسلم است که این سازمان ها، حس تعهدی دارند که می خواهند آن را با حفاظت از محیط زیست نشان دهند.

وی با اشاره به برنامه های سازمان ملل برای حفظ پایدار محیط زیست، افزود: ما در جهانی زندگی می کنیم که 7 میلیارد انسان با منابع طبیعی محدودی وجود دارند و خطرات شدیدی محیط زیست را تهدید می کند. بنابراین باید در پی راهی باشیم که این تعداد جمعیت به صورت پایدار در کنار هم زندگی کنند.

خانم ویرتانن، داشتن جوامع سبز را بدون ارائه آموزش های صحیح امکان پذیر ندانست و خاطرنشان کرد: باید در آموزش های رسمی و غیررسمی تجدید نظر کنیم و بدانیم که این آموزش ها نباید فقط محدود به مدارس شود بلکه باید محیط کار را هم در بر گیرد.

وی با اشاره به استقبال کشورهای مختلف از آموزش های توسعه پایدار محیط زیست، تصریح کرد: باید به حفاظت پایدار محیط زیست توجه جدی نشان دهیم تا بدین ترتیب، آینده امین برای نسل آینده فراهم شود.

دکتر یاذرلو، معاون سازمان حفاظت محیط زیست هم به غفلت کشورها از بحث حفظ محیط زیست در جریان صنعتی شدن اشاره کرد و گفت: اشتباهی که در حین اجرایی شدن تئوری توسعه در دنیا انجام شد نباید در کشور ما رخ دهد.

وی با قدردانی از بانک ملت به دلیل فراهم کردن زمینه آموزش دانش آموزان، ادامه داد: پیشرفت کشور باید در کنار عدالت زیست محیطی باشد و نباید بیش از توان طبیعت، بر آن بار تحمیل کنیم.

دکتر سعیدآبادی رییس کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز گفت: برای تحقق پایداری زیست محیطی، نیازمند همراهی یک سازمان اقتصادی بودیم که خوشبختانه بانک ملت وارد این طرح ملی شد و مسوولیت های اجتماعی خود را به بهترین شکل انجام داد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران بانک ملت برای همراهی در این طرح ملی و به یادماندنی، یادآور شد: بنیاد ملت، بازوی فرهنگی اجتماعی بانک ملت برای انجام مسوولیت های اجتماعی این بانک است که با کمک شرکت آبانگاه به عنوان مجری، آموزش 27 هزار دانش آموز را در زمینه حفاظت از محیط زیست تقبل کرد.

دکتر سعیدآبادی با بیان این نکته که دانش آموزان در یک فرآیند علمی، نحوه حفاظت از محیط زیست را فرا می گیرند، اضافه کرد: این طرح پس از اتمام در استان خراسان رضوی، در استان های دیگر هم اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این نکته که انسان ها جنگی جهانی را علیه کره زمین شروع کرده اند، تاکید کرد: کاهش تبعات این جنگ نیز نیازمند عزم جهانی است.
به گفته وی، ما نیازمند توسعه و پیشرفت هستیم اما این توسعه نباید به قیمت تخریب و ایجاد انحراف در طبیعت باشد.

رییس کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار داشت: وقتی آموزش فراموش شود محیط زیست نابود خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طرح آموزش حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان، به صورت رسمی و در یک مدرسه راهنمایی دخترانه در شهرستان چناران استان خراسان رضوی کلید خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده