پرداخت خرد در آلمان

آشنایی با بازار و پرداخت خرد در آلمان / پول نقد همچنان حرف اول را می‌زند

ششمین کشوری که گزارش جهانی ورلدپی در حوزه پرداخت خرد تجارت الکترونیکی به آن پرداخته، آلمان است. در گزارش قبلی، اطلاعات پرداختی مربوط به کشور فرانسه را منتشر کردیم که در لینک زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

آلمان در حال حاضر یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به‌عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا و موتور اقتصادی حوزه پولی یورو به شمار می‌رود. آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا و جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی و جایگاه پنجم از لحاظ برابری قدرت خرید در دنیا را دارد. جایگاه اقتصادی این کشور در جهان بعد از انقلاب صنعتی و هم‌زمان با تشکیل آن مطرح شد و تا به امروز از آن به‌عنوان یک کشور پیشرو و نوآور و همچنین سرمایه‌گذار در پروژه‌های تحقیقاتی اسم برده می‌شود. اقتصاد آلمان، از سیستم اقتصاد اجتماعی بازار پیروی می‌کند.

در سال ۲۰۱۸ کل فروش بازار تجارت الکترونیکی در آلمان ۱۳۰۰ میلیارد یورو بود و در سال ۲۰۱۹، این کشور با درآمد کلی ۷۸.۸ میلیارد دلاری، به پنجمین کشور بزرگ در حوزه تجارت الکترونیکی در دنیا تبدیل شد. در بخش B2C هم آمارها نشان می‌دهد که گردش مالی در این بخش هر سال بیشتر و بیشتر می‌شود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که حوزه B2C در سال ۲۰۲۰ به ارزشی برابر ۱۵۳۰ میلیارد یورو خواهد رسید. آلمان بدون شک یکی از مهمترین بازارهای تجارت الکترونیکی در اروپا است. به نظر می‌رسد سرعت رشد این بازار تا سال ۲۰۲۱، ۷.۳ درصد باشد. هرچند که آلمانی‌ها نسبت به دیگر اروپایی‌ها خریدهای آنلاین کمتری انجام می‌دهند. متوسط هزینه سالانه آنلاین در آلمان ۱۱۴۹ یورو است درحالی که این عدد در سایر نقاط اروپا ۲۱۸۶ یورو عنوان شده است.

آلمانی‌ها ذاتا شاید افراد بی‌اعتمادی باشند و به همین دلیل است که روش‌های پرداخت آنلاین چندان روش محبوب مردم این کشور نیست. انتقال وجه و فاکتور جزو روش‌های مرسوم پرداختی در آلمان است و ۸۱ درصد خریداران آنلاین استفاده از فاکتور را انتخاب می‌کنند. پرداخت با موبایل و انتقال پول آنلاین و استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی جزو گزینه‌های انتخابی آخر آلمانی‌ها است. با این حال مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ انجام شده نشان می‌دهد مصرف‌کنندگانی که به سراغ روش پرداخت آنلاین می‌روند، علاقه زیادی به استفاده از سرویس پی‌پل دارند.

شاید سایه فین‌تک جایی مانند بریتانیا در اروپا بر دیگر کشورهای این منطقه سنگینی کند و یکی از این کشورها، آلمان است. با این حال عرصه فین‌تک در این کشور پررونق است و داستان‌های فین‌تکی موفقیت‌آمیزی هم داشته است. سال گذشته، از لحاظ سرمایه‌گذاری خطرپذیر روی پروژه‌های فین‌تکی، آلمان با سرمایه‌گذاری ۱۳۱۶ میلیون یورویی، مقام دوم در اروپا را به دست آورد.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره پرداخت خرد کشور آلمان، تصویر زیر را مشاهده کنید. برای مشاهده عکس با کیفیت بالاتر، روی آن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده