فاز اول نخستین آزمایشگاه کارت هوشمند کشور افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا، واعظی در حاشیه این افتتاح در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: این مرکز از دو بعد برجسته است، بعد نخست کار جمعی و حضور همزمان 52 شرکت و 24 سال همکاری با هم در یک مجموعه است که بسیار نادر است و در اینجا تحقق یافته است. بعد دوم وجود آزمایشگاه های مختلف است که کل فرآیند مطالعه و بررسی یک محصول یا فناوری بر مبنای استانداردها را انجام می دهد.

واعظی در ادامه با بیان این موضوع که هدف ما در تولید کالاها و خصوصا کالاهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار ایران نیست، گفت: در این بخش با تولید محصولات با کیفیت و استاندارد می توان به فکر صادرات و بازار دیگر کشورها بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به این که وجود استاندارد کاهش دهنده ریسک در زمینه کیفیت یک کالا است، گفت: باید به موضوع تایید نمونه محصولات و استاندارد توجه ویژه کرد تا کالاهای با کیفیت ما، بتواند برای خود بازار ایجاد کند.

واعظی در ادامه با تاکید بر رابطه بین آزمایشگاه های بخش خصوصی و دانشگاهی گفت: باید به آزمایشگاه های موجود در کشور نگاه بلند مدت و کاربردی داشت و در این بخش تجربیات گذشته و دانش و فناوری دیگر کشورها می تواند موثر باشد.

وی در پایان با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و واگذاری امور در این اقتصاد به مردم و بخش خصوصی گفت: باید بین دو پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضایی در وزارت ارتباطات و آزمایشگاه های بخش خصوصی و به خصوص آزمایشگاه این مرکز، ارتباط مستمر برقرار شود و وزارت ارتباطات از طریق وام وجوه اداره شده به رشد و گسترش این آزمایشگاه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده