نوآوران بانکداری الکترونیک در “این بانک” گرد هم می آیند/توسعه نرم‌افزارهای موبایل و وب محور جشنواره

در روز ۱۳ تیرماه سال جاری از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب در محل دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران_دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک “این بانک” رویدادی یک روزه است که طی آن اجتماعی از صاحبان ایده از دانشگاه و صنعت، حول محور نوآوری در بانکداری الکترونیک گرد هم می‌آیند. “این بانک” رویدادی نوظهور در کشور است که برای اولین بار توسط شرکت خدمات انفورماتیک ایران به عنوان شرکت پیشرو در خدمات بانکداری در ایران رقم می‌خورد.

هدف از برگزاری این رویداد گردآوری منابع عظیم خلاقیت و ایده‌پردازی در میان دانشگاهیان و اصحاب صنعت در حوزة بانکداری الکترونیک و پیوند زدن آن با بدنة پرقدمت و  مستحکم بانکداری الکترونیک در کشور  است. در این رویداد  ایده‌هایی مرتبط با خدمات، محصولات، ابزارها و سیستم‌های مرتبط با فن‌آوری‌های بانکی کشور  مطرح خواهد شد.

 بانک مرکزی در نظر دارد توسط “این بانک”  به واسطه جایگاه حاکمیتی آن از  ایده‌های تمامی اقشار واجد شرایط  حمایت کند.

 مخاطبان “این بانک”

دانشجویان رشته‌های کامپیوتر، برق و کلیه رشته‌های مرتبط دیگر IT به همراه دانشجویان حوزة کسب ‌وکار نظیر مهندسی صنایع و مدیریت از مخاطبان مشارکت در این  رویداد به نمایندگی از دانشگاه‌ها خواهند بود. در حوزة صنعت بانکیتمامی افراد صاحب تجربه در راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای بانکی و افراد مجرب در زمینة IT بانک می تواننددر این رویداد مشارکت فعال داشته باشند. دانشجویان و متخصصین در حوزه توسعه نرم‌افزارهای موبایل و وب به صورت خاص از شرکت در این رویداد بهره خواهند برد.

از نکات مهم این است که تلاش خواهد شد  تعادل مناسبی بین تعداد دانشجویان و افراد مجرب در بازار کار بانکی در دو حوزة فنی و کسب ‌و‌کار در زمان ثبت‌نام برقرار می‌شود تا توازن لازم جهت تشکیل تیم ها برقرار شود.

 نحوه اجرای رویداد

رویداد “این بانک” در روز پنجشنبه 13 تیرماه به طول 13 ساعت برگزار خواهد شد. در این برنامه پس از آشنایی اولیه با نوع رویداد، تمامی افراد ثبت‌نام شده فرصت دارند تا اگر ایده‌ای در ذهن خود دارند آن را مطرح کرده و در یک رقابت آزاد،  مورد نظرسنجی حضار برای انتخاب 10 ایده برتر قرار بگیرند. پس از آن، صاحبان این ایده‌ها با کمک دیگر شرکت‌کنندگان تیمی را تشکیل داده و  کار تیمی روی این ایده‌های 10 گانه به مدت 6 ساعت با راهبری مربیان ادامه می‌یابد تا نهایتا در عصر همان روز ایده‌ها به همراه طرح تجاری و امکان‌سنجی اجرایی برای حضار و در حضور هیئت داوران ارائه گردند.

انتخاب سه طرح برتر منتخب

به سه طرح برتر منتخب توسط هیئت داوران که از کارآفرینان سرشناس و صاحب نام در کسب‌و‌کار  بانکی کشور هستند جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد که علاوه بر مبالغ نقدی، فرصت شراکت با شرکت خدمات انفورماتیک را نیز برای آن تیم فراهم می‌سازد که میتواند نقطة عطفی در زندگی حرفه‌ای شرکت‌کنندگان باشد.

شرکت کنندگان در این بانک  چه صاحب ایده باشند چه بدون ایده  فرصت دارند در کنار افراد خبره در صنعت بانکی کشور به عضویت یکی از تیم‌ها درآمده،روی مسایل واقعی بانکداری الکترونیک کار حرفه‌ای انجام دهند و شانس خود را برای مشارکت در یکی از طرح‌ های برنده با بزرگ‌ترین شرکت IT در صنعت بانکداری ایران امتحان کنند.

 زمان و مکان برگزاری

زمان برگزاری اولین رویداد “این بانک” روز 13 تیرماه از ساعت 8 صبح تا 9 شب و محل برگزاری بزرگراه جلال آل احمد_ پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران_دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر است.

نحوه ثبت نام

ثبت نام در رویداد “این بانک” از هفته آخر خردادماه آغاز میشود. اطلاعات تکمیلی به زودی در همین سایت اعلام خواهد شد.

 
 
اهداف برگزاری  “این بانک”

 یادگیری

این رویداد فرصتی است برای دانشجویان و فعالان بانکی تا دوشادوش با متخصصین صنعت بانکی کشور به آموزش کار روی مسایل واقعی بانکی بپردازند.

شبکه سازی

رویداد “این بانک” همچنین  فرصتی  برای گسترش شبکه ارتباطی  تخصصی و  سرمایه‌گذاری در صنعت بانکی کشور را فراهم می‌سازد.

پیدا کردن تیم واقعی

 ایده‌ها عمدتا منحصر به فرد نیستند و آن‌ چیزی که ارزش‌آفرین است ایجاد فرصت و امکان تولد ایده‌ها و رسیدن آن‌ها  به بازار ست و آن چیزی نیست جز پیدا کردن تیم مناسب برای به واقعیت رساندن ایده‌های عملیاتی. در “این بانک” تلاش شده این امکان فراهم شود تا فاصله بین ایده تا بازار  با پیدا کردن اعضای تیم موسس کسب‌و‌کار خود کوتاه شود.

اجتماع بزرگان و صاحبان نام در کسب‌و‌کار بانکی با دانشگاهیان

همچنین در این بانک سعی شده  این فرصت ایجاد شود تا اجتماعی همگون از کارآفرینان و متخصصان بانکی  گرد هم آیند.

شانس خود را امتحان کنید

کسب‌و‌کارهای زیادی با ایده‌های ناب تشکیل شده‌اند اما بعد از مدتی با شکست مواجه شده‌اند. در دنیای پرشتاب فناوری امروز تنها داشتن ایده کافی نیست. ایده‌هاباحمایت فرصت ظهور و بلوغ پیدا خواهند کرد.  از طریق هم بانک تلاش شده تا این فرصت فراهم شود تا در کوتاه‌ترین زمان ایدة های موجود درمعرض انتخاب قرار گرفته و از سوی شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان بزرگترین شرکت تامین کنندة فناوریهای بانکی کشور حمایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده