سرقت سایبری ۴۵ میلیون دلار از عابربانک‌های جهان

به نقل از ایسنا هفت نفر در ارتباط با این پرونده سرقت سایبری در نیویورک متهم شده‌اند و مظنون هشتم نیز ظاهرا در ماه آوریل سال جاری میلادی (2013) به قتل رسیده است.

بر اساس اسناد دادگاه، این شبکه با استفاده از کارهای اعتباری جعلی، بانک‌هایی را در 26 کشور جهان از جمله امارات متحد عربی و عمان هدف سرقت قرار داده است.

به گفته دادستان‌ها، نیروهای انتظامی ژاپن، کانادا، انگلیس، رومانی و 12 کشور دیگر در تحقیقات منتهی به بازداشت متهمان، مشارکت داشته‌اند.

به گفته این مقام‌ها، تعدادی از متهمان در کشورهای دیگر هم بازداشت شده‌اند اما اطلاعات بیشتری راجع به این بازداشت‌ها منتشر نشده است.

اعضای این شبکه متهم هستند که با رخنه سایبری به پایگاه داده‌های کارت‌های اعتباری پیش فروش شده، سقف پرداخت این کارت‌ها را حذف می‌کردند. آنها سپس اطلاعات مربوط به کارت‌های هک شده را در اختیار همدستان خود قرار می‌دادند. گروه دوم این اطلاعات را روی کارت‌های مغناطیسی دیگر، مثل کارت کلیدهای هتل‌ها وارد و با استفاده از آنها، مبالغ عظیمی را از عابربانک‌ها برداشت می‌کردند.

به گزارش بی بی سی، عوامل شبکه سپس با انتقال این پول‌ها به شماره حسابی در میامی و سرمایه‌گذاری روی خودروها و ساعت‌های گران قیمت، اقدام به پولشویی می‌کردند.

به گفته دادستان‌ها، رییس این باند سارقان سایبری، ظاهرا تنها چند هفته پیش در جمهوری دومینیکن به قتل رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده