سامانه اطلاع رسانی عملکرد پذیرندگان در شاپرک راه اندازی شد

تنها اشخاص حقیقی و حقوقی یا نمایندگان ایشان که مجهز به دستگاه کارتخوان و یا درگاه اینترنتی و موبایلی پرداخت کارتی هستند مجاز به استفاده از این سامانه هستند.

سامانه اطلاع رسانی عملکرد پذیرندگان توسط شرکت شاپرک و با کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی شده و استفاده از آن مشروط به قبول ضوابط و تابع مقررات زیر است:

  –  تنها اشخاص حقیقی و حقوقی یا نمایندگان ایشان که مجهز به دستگاه کارتخوان و یا درگاه اینترنتی و موبایلی پرداخت کارتی هستند مجاز به استفاده از این سامانه می‌باشند.

–    آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی که وجوه ناشی از پرداخت قبض، خرید شارژ و نظایر آن، به حساب ایشان واریز می‌گردد، نمی‌توانند از طریق این سامانه گزارش عملکرد دریافت نموده و لازم است از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد خود اقدام نمایند.

–    استفاده از این سامانه برای تمام اشخاص مندرج در بند 1 فراهم گردیده و در صورتی که ایشان مایل به ارائه گزارش عملکرد از این طریق نمی‌باشند، می‌توانند با مراجعه به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت (متولی تامین و راهبری دستگاه کارتخوان یا درگاه اینترنتی و موبایلی) طرف قرارداد خود نسبت به حذف اطلاعات خود و عدم ارائه گزارش عملکرد از طریق این سامانه اقدام نمایند.

   –  برای استفاده از این سامانه اطلاع از نام شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، شناسه پذیرنده و شبای تعریف شده برای پذیرنده الزامی است و بدون ورود این اطلاعات، گزارشی ارائه نخواهد شد.

  –   اطلاعات مندرج در بند 4 از طریق این سامانه در اختیار پذیرندگان قرار نخواهد گرفت و چنانچه ایشان از شناسه پذیرندگی و یا شبای خود اطلاع نداشته باشند، لازم است با مراجعه به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد خود، این اطلاعات را دریافت نمایند.

–    اطلاعات ارائه شده در این سامانه فاقد نام فروشگاه، نام پذیرنده، نشانی پذیرنده، شماره تماس پذیرنده و سایر اطلاعات هویتی ایشان بوده و گزارش ارائه شده نیز به گونه‌ای تهیه گردیده که تا حد امکان جز برای صاحبان اصلی اطلاعات، قابل استفاده نباشد.

–    شماره کارت خریداران در هیچ یک از گزارش‌های ارائه شده در این سامانه انعکاسی نیافته است.

 –  گزارش ارائه شده در این سامانه شامل همه تراکنش‌های کارتی موفقی است که وجه آن به حساب پذیرنده منظور شده است و در صورت عدم واریز وجوه مربوطه به حساب پذیرندگان، ایشان می‌توانند با توجه به شماره پیگیری سیستم پایا، ارائه شده در این سامانه، موضوع را از بانک خود پیگیری نمایند.

 –   اطلاعات این سامانه در روزهای کاری در ساعات 7، 10:15، 12:15، 14:15، 16:30، 19 و 21 و در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی در ساعات 14:15 و 16:30 و پس از تحویل دستور پرداخت‌های پایایی به بانک‌ها، به روز رسانی می‌شود.

–    پذیرندگان علاوه بر مراجعه به این سامانه می‌توانند از طریق رایانامه و دورنگار نیز گزارش عملکرد خود را دریافت نمایند. برای این منظور لازم است با مراجعه به شرکت ارائه دهنده خمات پرداخت، استفاده از این خدمات را درخواست کنند.

  –  چنانچه مندرجات گزارش های دریافتی از این سامانه با رسیدهای در اختیار پذیرنده مطابقت نداشته باشد، ضروری است موضوع در اسرع وقت به اطلاع شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت رسیده تا از این طریق پیگیری شود.

 –   به منظور فراهم سازی امکان پیگیری و ممانعت از وقوع سوء استفاده‌های احتمالی از گزارش‌های ارائه شده، اطلاعات هویتی تجهیزات متصل به این سامانه و سوابق مراجعات به آن ثبت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده