سرویس پرداخت همراه فرد به فرد

 

بانک Maybank سنگاپور سرویس پرداخت همراه فرد به فردی (P2P) را راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد از طریق شماره تلفن‌های همراه خود به انجام پرداخت‌های الکترونیکی و مدیریت حساب‌های بانکی بپردازند.

هدف از راه‌اندازی این سرویس پرداخت همراه که در نوع خود در سنگاپور بی‌نظیر است ارائه راهکاری نوین به کاربران عادی و کسب و کارهای کوچک به‌منظور انجام پرداخت‌ها و تراکنش‌های بانکی بوده که اغلب نقدی یا به‌وسیله چک انجام می‌شود.

لیم کو سیونگ (Lim Kuo Siong) رئیس بخش فناوری اطلاعات و بانکداری مجازی این بانک می‌گوید: «ما از نقش پررنگ دستگاه‌های همراه در زندگی روزمره بسیاری از سنگاپوری‌ها به‌خوبی آگاه بوده و هدف ما از راه‌اندازی این سرویس پرداخت همراه نیز تسهیل زندگی کاربران است».

کاربران سرویس بانکداری الکترونیکی این بانک از این پس قادر خواهند بود از طریق گوشی‌های موبایل خود به صاحبان تمام شماره تلفن‌های همراه به‌ثبت‌رسیده در این کشور پول واریز کنند. کاربران از طریق حساب‌های بانکی خود در تمام بانک‌های سنگاپور و یا از طریق کارت‌های اعتباری محلی ویزا یا مسترکارد قادر به دریافت این پول خواهند بود.

از دیگر ویژگی‌های این سرویس می‌توان به امکان پرداخت قبوض، کرایه تاکسی، پرداخت پول به کسب و کارهای کوچک از جمله معلم‌های خصوصی و مربیان ورزشی و انجام خریدهای مجازی از شبکه‌هایی نظیر ایسناگرام و فیسبوک اشاره کرد.

این سرویس علاوه بر قابلیت واریز پول و چک کردن موجودی حساب به‌صورت الکترونیکی، امکان واریز پول به اهالی کشور مالزی را نیز فراهم می‌کند.

به گفته لیم کو سیونگ، این سرویس نه‌تنها استفاده از چک یا پول نقد را کاهش می‌دهد، بلکه موانعی چون نیاز به داشتن اطلاعات حساب‌های بانکی را نیز از بین برده و از درز اطلاعات بانکی محرمانه پیش‌گیری می‌کند.

این بانک پیش‌بینی کرد که ظرف ۶ ماه آینده ۲۰۰ هزار نفر به استفاده از این سرویس نوین روی خواهند آورد. به گفته لیم کو سیونگ، سنگاپور نخستین بازاری است که چنین سرویس پرداختی در آن راه‌اندازی شده و Maybank قصد دارد سرویس پرداخت همراه خود را در کشورهای همسایه نیز دایر کند.

این سرویس پرداخت، یکی از خدمات جدید اپلیکیشن بانکداری همراه Maybank محسوب شده که نخستین بار در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. این اپلیکیشن با همکاری شرکت سنگاپوری ارائه‌دهنده راهکارهای همراه Tagit برای اندروید و iOS عرضه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده