تقلب در پرداخت همراه بیش از تراکنش های اینترنتی

به نقل از تارنمای شاپرک طبق دومین تحقیقی که از سوی موسسه کونت (Kount) با عنوان پرداخت از طریق  تلفن همراه و تقلب صورت گرفته است؛ هم زمان با افزایش تراکنش های از درگاه تلفن همراه، هراس از حملات هکرها و تقلب ها افزایش یافته است. دیوید مونتاگ، مشاور رییس موسسه فِرود پراکتیک (The Fraud Practice) در بیانیه ای اعلام کرد: «امروزه سازمان ها معتقدند ریسک تقلب در پرداخت از طریق  تلفن همراه بیش از تراکنش های استاندارد مبتنی بر اینترنت است و امنیت پرداخت از درگاه تلفن همراه مستلزم وجود ابزارهای مکمل برای مدیریت ریسک تقلب است.»

در تحقیق پرداخت از طریق  تلفن همراه و تقلب که بین نوامبر سال 2013 و ژانویه سال جاری میلادی انجام شده است؛ حدود دو هزار نفر شامل فروشندگان، ارائه کنندگان خدمات پرداخت و اعضاء انجمن ها و صادرکنندگان کارت های دیجیتال شرکت کردند. نیمی از هزار فروشنده ای که در سرتا سر جهان در نظرسنجی شرکت کردند درآمد سالانه بیش از 50 میلیون دلار داشتند.

در این نظرسنجی از فروشندگان نکاتی مشخص شد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می شود:

پرداخت های تلفن همراه اکنون 20 درصد کسب و کار این گروه را تشکیل می دهد؛ البته سال گذشته، این نوع پرداخت ها 10 درصد کسب و کار این گروه را تشکیل می داد.
66 درصد فروشندگانی که در نظرسنجی شرکت کردند اکنـون کاملا خدمات پرداخت از درگاه تلفن همراه را ارائه می کنند و این رقم نسبت به سال پیش 30 درصد افزایش یافته است.
فروشندگانی که برای پرداخت های آنلاین نرم افزار تلفن همراه ارائه می کنند از 21 درصد سال پیش به 54 درصد افزایش یافته اند؛ که تقریبا نیمی از فروشندگان اعلام کردند وبسایت مخصوص تـلفن های هـمراه هوشمنـد و با صفحات لمسی ارائه می کنند.
32 درصد فروشندگان معتقد بودند تلفن همراه در مقایسه با تجارت الکترونیک استاندارد، ریسک بالاتری دارد. سال پیش 24 درصد این گروه چنین اعتقادی داشتند.
فروشندگانی که معتقد هستند روندهای مبارزه با تقلب در تجارت الکترونیک استاندارد برای مدیریت ریسک های پرداخت تلفن همراه کافی است از 37 درصد در تحقیق سال پیش به 26 درصد کاهش یافته است.
32 درصد فروشندگان شرکت کننده در نظرسنجی اعلام کردند: «اتخاذ تدابیر جلوگیری از تقلب ها که مختص پرداخت های تلفن همراه باشد هر روز ضروری تر می شود. در نظرسنجی سال قبل تقریبا 16 درصد از شرکت کنندگان چنین نظری داشتند.»
دان بوش، معاون رییس شرکت کونت در حوزه بازاریابی می گوید: فروشندگان می دانند که تقلب در صورت وجود فرصت صورت می گیرد و امروزه پرداخت های تلفن همراه بزرگ ترین فرصت را برای تقلب فراهم کرده اند. حفاظت از کسب و کار و توسعه آن مستلزم راه حلی است که با تمام پلت فرم های تلفن همراه سازگار باشد بدون آنکه بر تجربه مشتری یا کسب و کار تاثیر منفی داشته باشد.

منبع:

 mobilepaymentstoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: محتوا حمایت شده