کارت هدیه بیش از ۲ میلیون ریال ممنوع /سقف اعتبار شش ماه

همچنین کارت‌های هدیه و بن‌کارت‌ها بنا به درخواست مشتری صادر و حداکثر به مدت ۶ ماه دارای اعتبار است و مانده مصرف نشده کارت‌ها و بن‌کارت‌ها پس از انقضای مدت مذکور، صرفاً در شعبه صادرکننده قابل دریافت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک  به شبکه بانکی ضوابط صدور کارت هدیه و بن کارت را جهت اجرا ابلاغ کرد.بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، صدور و عرضه کارت هدیه و بن کارت بی‌نام و بیش از مبلغ 2 میلیون ریال ممنوع است.همچنین کارت‌های هدیه و بن‌کارت‌ها بنا به درخواست مشتری صادر و حداکثر به مدت 6 ماه  دارای اعتبار است

همچنین کارت‌های هدیه و بن‌کارت‌ها بنا به درخواست مشتری صادر و حداکثر به مدت 6 ماه  دارای اعتبار است و مانده مصرف نشده کارت‌ها و بن‌کارت‌ها پس از انقضای مدت مذکور، صرفاً در شعبه صادرکننده قابل دریافت است.

براساس این بخشنامه بانک مرکزی در راستای اجرای مؤثر این مصوبه، مؤسسات اعتباری را موظف نمود تمهیدات لازم در این خصوص از جمله صدور کارت صرفاً برای متقاضیانی که نزد مؤسسه اعتباری دارای حساب سپرده شامل قرض‌الحسنه و سرمایه‌گذاری مدت‌دار هستند، مجاز شود. بر همین اساس درج نام دارنده کارت که همانا دارنده حساب سپرده نزد مؤسسه اعتباری است، بر روی کارت الزامی خواهد بود.

بانک مرکزی در خصوص دلیل تعیین سقف مبلغ 2میلیون ریال کارت اعتباری یادآور شده است: هدف اصلی از صدور و ترویج کارت‌های یاد شده، گسترش استفاده از بانکداری الکترونیکی در انجام پرداخت‌های خرد است.
بنابراین ضروری است مبالغ کارت‌های صادره نیز با این امر همخوانی و مطابقت داشته باشد. از این‌‌رو، کارت‌های هدیه و بن‌کارت‌ها باید حداکثر به مبلغ 2میلیون ریال صادر شوند.

بانک مرکزی همچنین جهت حفظ حقوق دارندگان این کارت‌ها از نظر سهولت در دریافت مبلغ مصرف نشده کارت توسط آنان، بانک‌ها و موسسات اعتباری را به درج مدت اعتبار، نام و کد شعبه بر روی کارت موظف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده