چشم انداز سه ساله شرکت ایران کیش ترسیم شد/ با شاپرک هماهنگی کامل داریم

که تا پایان سال بخشی از اهداف را محقق کنیم یکی دیگر از برنامه‌های ما تنوع خدمات است که طبیعتا لازمه آن داشتن افراد خوش فکر و متخصص در این زمینه است که در حال حاضر ما به دنبال جذب این گونه افراد هستیم.یکی از وظایف شاپرک نظارت است که به خوبی هم آن را انجام می‌دهد و ما حتما تلاش می‌کنیم در زمان‌بندی که شاپرک معین کرده، کلیه ضوابط را رعایت و در چارچوب ان حرکت نمائیم.

شرکت کارت اعتباری ایران کیش پس از فراز و فرودهایی که در راس هرم خود طی دوسال اخیر داشت به نظر می رسد با آمدن محسن قادری به راس هرم مدیریتی این سازمان ، سرو سامانی به خود بگیرد و در میان رقبا بتواند به جایگاه مورد نظر برسد. قادری عنوان می کند  که در برنامه ای که تدوین کرده است در چشم انداز سه ساله  قصد دارد رتبه اول را در بازار خدمات الکترونیک پرداخت بدست آورد. تحقق این مهم البته با شرایط فعلی بازار شرکت های پی اس پی چندان ساده نیست اما وی معتقد است که با شعار پیشرو بودن به شرکت آمده است و این شعار را طبق برنامه مدون اجرایی خواهد کرد. گفتگو ی وی با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک را با هم می خوانیم:

*************************************

*چطور شد ایران کیش  را انتخاب کردید؟

شرکت کارت اعتباری ایران کیش جزء مجموعه‌های شرکت ملی انفورماتیک و وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. طبیعتا من هم کارمند یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ملی انفورماتیک بودم که مدیران ارشد  این شرکت از من دعوت کردند تا با شرکت ایران کیش همکاری کنم.

*آیا همراه با برنامه مدونی به ایران کیش آمدید؟

بله ،قبل از ورود، هیات‌‌‌‌‌مدیره ایران کیش خواستند که برنامه‌های خود را ارائه دهم که در این راستا برنامه ای ارائه کردم که 4 محور اساسی را دنبال می کند: یکی روی بحث ساختار شرکت متمرکز است مبنی بر اینکه  که چه اصلاحاتی  در ساختار باید انجام داد تا بتوانیم در بازار از انعطاف پذیری بالاتری در رقابت با رقبایمان برخوردار باشیم. محور دوم در حوزه رضایت مشتریان است و اینکه بتوانیم هر چه بهتر رضایت مندی آنان را با ارائه خدمات خوب و متنوع جلب کنیم. محور سوم تحول در بخش نیروی انسانی است با تاکید بر جذب افراد مجرب و خوش فکر در بخش فنی. محور چهارم اصلاح و ساماندهی رویه ها و  مقررات اداری در شرکت است تا شرح  و دایره وظایف هر فرد در سازمان روشن باشد .

* آیا چشم انداز خاصی را هم برای برنامه هایتان در نظر گرفته اید؟

در حقیقت اساس برنامه های ارائه شده در راستای یک هدف تدوین شد: « پیشرو بودن شرکت ایران کیش در صنعت پرداخت ». چون معتقدم شرکت ایران کیش این ظرفیت و قابلیت را از جهات مختلف از جمله گستردگی پذیرندگان،سود آوری و ارائه خدمات نوین و متنوع دارد که در کشور پیشرو باشد. به اعتقاد من شرکت های ایرانی مانند ایران کیش این ظرفیت را دارند که در سطح منطقه و حتی فراتر از منطقه صاحب جایگاه برتر باشند.بر این اساس در زمینه فنی، بازاریابی، پرسنل و فروش در برنامه ای که تدوین شده اقداماتی در درستور کار قرار گرفته که به مرور عملیاتی خواهد شد.

* برنامه‌ای که شما نوشتید قبل از ورود به شرکت بود. آیا پس از ورود در این برنامه تغییراتی ایجاد شد ؟

برنامه تدوین شده تا حد زیادی با شرایط حاکم بر شرکت انطباق دارد. البته شرکت ایران کیش  یک سیستم زنده و در حال حرکت  است و تغییراتی که قرار است انجام شود طبعا باید با توجه به شرایط در حال حرکت بودن انجام شود و طبیعی است که باید آرامتر و محتاطانه‌تر صورت گیرد.

* چه زمانی را برای تحقق چشم انداز شرکت به عنوان شرکت پیشرو پیش‌بینی کردید؟

با توجه به برنامه هایی که در دست اجرا داریم پیش بینی ما این است که تا پایان سال بخشی از اهداف را محقق کنیم و از جایگاه فعلیمان دست کم دو رتبه ترقی کنیم .امیداور هستیم در دوسال آینده چشم اندازی را که پیش بینی کرده ایم محقق کنیم.

*آیا به سهامداران قولی در این زمینه داده‌اید؟

با سهامداران هم جلسه‌ای برگزار شده و به مسایل آگاه و به مشکلات واقف هستند. حتی خود بانک مرکزی برای اینکه شرکت ایران کیش مسیر ترقی را بپیماید حمایت‌ خوبی از ما به عمل آورده است.

*برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده چه شاخص‌هایی برای شما در اولویت  قرار دارد؟

تمام برنامه های ما در نهایت حول محور رضایت مشتری می‌چرخد.در این راستا یکی از اساسی‌ترین مباحث ایجاد فرهنگ شایسته‌سالاری در شرکت است. شرکت  باید بتواند نیازهای لازم مشتری را در زمان معقول پیاده‌سازی نماید.

*در بحث IT دو بحث خدمت و دیگری پشتیبانی اهمیت پیدا می کند. کدام بخش بیشتر در اولویت کاری شما است؟

شرکت تحولات و اصلاحات مهم و بنیادینی در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای توسعه و پشتیبانی شبکه پایانه فروش خود  آغاز کرده است که امیدوارم آثار ان در قالب رضایت هرچه بیشتر مشتریان هر چه زودتر آشکار شود.

دراولین گام چه بزنامه ای در دستور کار دارید؟

ما در گام اول و برای اولین بار  طی یک ماه اخیر PM یا بازدیدهای دوره‌ای را که به صورت کاغذی ثبت می‌شد، به صورت الکترونیک درآوردیم.

*یکی از بخش‌های خیلی مهم نمایندگی‌ها است که تماس مستقیم با پذیرنده دارد. روی این حوزه برنامه خاصی دارید؟

راهبرد ما حرکت بر اساس معادله برد- برد است. این فکر که «فقط من باید ببرم» نهایتا موجب خواهد شد که در درازمدت ببازیم. با تمام پیمانکاران و حتی نیروهای داخلی شرکت به همین صورت برخورد می‌شود.

همچنین در اصلاح ساختار اداری آیین‌نامه‌هایی در این خصوص تدوین کردیم که در گذشته وجود نداشت و براساس آن هم با پیمانکاران و هم با نیروهای پشتیبان رفتار خواهیم کرد. در این آیین نامه ها هم پنالتی و هم پاداش در نظر گرفته می شود که  این پاداش ها را به درآمد شرکت وصل خواهیم کرد.

درآمد برخی دوستان اعم از پیمانکاران و حتی نیروهای داخلی، به افزایشی که روی درآمد از سیستم‌های تحت نظارتشان حاصل می‌شود متصل خواهد شد. به طور مثال منطقه A تحت نظارت و رسیدگی پیمانکار B یا گروهی از همکاران پشتیبانی شرکت است. اگر رسیدگی در این منطقه به حدی باشد که به طور مثال صد هزار تراکنش فعلی آن با سرویس و رسیدگی خوب، افزایش یافته و رضایت پذیرندگان نیز به میزان قابل قبولی بالا برود، آنگاه شرکت با یک فرمول خاص، پاداشی برای آنها در نظر گرفته و پرداخت می‌نماید که عکس این هم صادق است.

فکر می‌کنم این برنامه‌ها و پاداش‌ها تا قبل از پایان سال جاری اجرایی خواهد شد. در بخش بازاریابی هم برنامه‌هایی از این دست خواهیم داشت و حتی برنامه‌هایی برای خود پذیرنده ها داریم.


*البته مهمترین بحث سرویس است که از سوی شما به پذیرنده ارایه می‌شود.

دقیقا همین‌طور است. سرویس نقش مهمی در جذب و حفظ و وفاداری پذیرنده دارد. به عنوان مثال اگر بخواهیم نرم‌افزار یک شرکت معمولی را بخریم، هرطور که بخواهیم این شرکت با ما راه می‌آید اما اگر بخواهیم با شرکت‌های استاندارد و بزرگ ارتباط برقرار کرده و سرویس بگیریم، آن شرکت شرایط خود را عنوان می‌کند و لذا من برای گرفتن بهترین سرویس خودم را با شرایط آن شرکت وفق می‌دهم. پس باید به جایی برسیم که مشتری، بانک و پذیرنده خودش به طرف ما بیاید. پس اصل مشتری‌مداری، سرویس خوب دادن است نه فقط تعریف و تمجید از سرویس. البته بهبود هر سرویسی زمان‌بر است و در این زمینه برنامه‌هایی در دستور کار داریم که همان‌طور که گفتم به بخش فنی باید رسیدگی بیشتری شود یعنی یکی از نوک پیکان‌های ما بخش فنی است. یکی دیگر از برنامه‌های ما تنوع خدمات است که طبیعتا لازمه آن داشتن افراد خوش فکر و متخصص در این زمینه است که در حال حاضر ما به دنبال جذب این گونه افراد هستیم.

*در بحث ارتباطات و انطباق با سوییچ شاپرک مشکلی وجود ندارد؟

یکی از وظایف شاپرک نظارت است که به خوبی هم آن را انجام می‌دهد و ما حتما تلاش می‌کنیم در زمان‌بندی که شاپرک معین کرده، کلیه ضوابط را رعایت و در چارچوب ان حرکت نمائیم.

*چون شاپرک در حال رتبه‌بندی کیفی شرکت‌ها است فکر می‌کنید ایران کیش در این رتبه‌بندی درچه جایگاهی قرار می‌گیرد؟

نکته اساسی این است که هم اکنون آنچه هست کافی نیست. هر رتبه‌بندی که باشد برای ما کافی نیست و باید بالاتر برویم. در واقع پایین نیستیم بلکه از آنچه هست باید بیشتر شویم ولی به هر حال می‌خواهیم امسال به فضل خدا جایگاه خود را تا دو رتبه تغییر دهیم.

در پایان جا دارد از مدیرعامل محترم و هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک، همچنین هیات مدیره شرکت کارت اعتباری ایران کیش که در این راستا  ما را همراهی می کنند، تشکر کنم و امید دارم با کمک همکارانم در شرکت ایران کیش با تحقق اهداف و برنامه‌های جاری و آتی، در جهت توسعه همکاری ها و جلب رضایت و تعامل هرچه بیشتر با بانک‌هایی که ایران کیش را برای توسعه و پشتیبانی شبکه پایانه فروش خود برگزیده اند، گام برداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده