پرداخت های سریع تر، عامل جابه جایی حساب های بانکی

همچنین این مطالعه نشان داد که انتظارات و تمایلات بسیاری در میان مصرف کنندگان سرویس های پرداخت در انگلستان وجود دارد. نزدیک به 40 درصد از افراد انتظار دارند بتوانند به صورت آنی و یا حداکثر ظرف مدت 5 دقیقه وجه مورد نظر را به دریافت کننده برسانند. در این میان، اغلب مشتریان (65 درصد) انتظار دارند برای امور پرداخت قبوض خود، پرداخت صورتحساب کارت های اعتباری خود (60 درصد) و پرداخت به خانواده و دوستان (66 درصد) پرداخت های آنی انجام دهند.

همچنین، این مطالعه نشان می دهد که تاخیر در انجام یک پرداخت و میزان زمانی که باید برای انتقال وجه صرف شود، یک دلیل اصلی برای نارضایتی دارندگان حساب های بانکی در انگلستان می باشد. پس از آن، کارمزد برداشت وجه از ATM ها و تراکنش های کارت های اعتباری هر کدام به ترتیب دلیل نارضایتی 55 درصد و 52 درصد از دارندگان حساب های بانکی می باشد.

طرح پرداخت های سریعتر در سال 2008 در انگلستان راه اندازی شد و در حال حاضر 11 عضو دارد که به صورت مستقیم به این طرح متصل هستند. همچنین 400 تامین کننده سرویس های پرداخت نیز به صورت غیرمستقیم و یا از طریق بانک اسپانسر خود، به این پلتفرم دسترسی دارند. اخیرا با قوانین جدید نظارتی تصویب شده برای حوزه پرداخت، این سرویس ها بیشتر در دسترس عموم قرار گرفته اند و شرکت بین المللی ACI یکی از شش شرکت Fintech می باشد که برای توسعه و تجمیع سرویس های پرداخت و تامین کنندگان این سرویس ها قرار است به این پلتفرم متصل شود.

علی رغم افزایش میزان ارتباط تامین کنندگان و پاسخ مثبت مصرف کنندگان این سرویس ها، مطالعه اخیر نشان می دهد که هنوز سردرگمی های معدودی در میان عموم مردم مشاهده می شود و باید تشخیص دهند که هر سرویس چقدر سریع است. این موضوع نشان می دهد که بانک ها به میزان کافی سرویس های مالی خود را ارتقاء نمی دهند.

در طرح پرداخت های سریع تر، انجام یک پرداخت مستقیم بین دو دارنده حساب بانکی فقط 15 ثانیه طول می کشد. اما این مطالعه نشان داده است که 8 درصد از پاسخ دهندگان هنوز انتظار دارند پرداخت ها بین دو تا سه روز طول بکشد.

باری کیسلینگ بری، مشاور سرویس های پیشرو در بخش بانکداری اروپا، در شرکت ACI Worldwide در این باره گفت : «این موضوع نشان دهنده نیاز به شفافیت بیشتر در سطوح مختلف سرویس های ارائه شده توسط بانک ها است. تا مشتریان بتوانند حساب های جاری و بانک تامین کننده ای را انتخاب کنند که بهتر پاسخگوی نیازهای آن ها باشد. به نظر می رسد بانک هایی که امکان انجام پرداخت های الکترونیک ظرف مدت چند ثانیه یا چند دقیقه را فراهم می کنند، یک عامل تمایز مهمی با سایر بانک هایی دارند که امروزه به طور کامل از این سرویس ها بهره برداری نمی کنند.»
منبع: http://finextra.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده