شرکت آرین ماهواره

این شرکت جهت ارائه خدمات ماهواره‌ای متنوع و گوناگون با قابلیت انتقال محتوايVIDEO, VOICE, DATA اقدام به مشارکت با شرکتهای دارای مجوز در زمینه اینترنت، VOIP و GSM نموده است تا بتواند برای دوردست ترین نقاطی که از دسترسی به ارتباطات مناسب محروم هستند دسترسی به اینترنت، تلفن و فکس و پوشش شبکه موبایل GSM فراهم نماید.
این شرکت در سال 1385 به عنوان اولین شرکت دارای پروانه SAP اقدام به راه اندازی هاب ماهواره ای متصل به بستر فیبر نوری همزمان FLAG و TAE توسط دو STM1 مجزا کرد و شروع به ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای نمود.

آرین ماهواره در حال حاضر بزرگترین تامین کننده پهنای باند بر روی ماهواره Intelsat 15 با بیش از 40 مگاهرتز فضای فرکانسی بوده و همزمان نیز بر روی ماهواره های Iransat یا BADR-5 با 40 مگاهرتز و Intelsat 10-02 با 16 مگاهرتز فضای فرکانسی به بزرگترین شرکت خصوصی تامین کننده پهنای باند در کشور تبدیل گشته است.

در حال حاضر آرین ماهواره تنها شرکتی است که با راه اندازی چند هاب بصورت Teleport Redundancy و استفاده از چند ماهواره همزمان برای Beam Switching اقدام به ارائه خدمات VSAT Roaming کرده است بطوریکه قابلیت ارائه خدمات برای کشتی های قاره پیما که مسافت های زیادی را در اقیانوسها طی می کنند، وجود داشته و ارتباط VSAT بصورت Roaming از یک تلپورت به تلپورت دیگری انتقال می یابد و باعث می شود در کل یک مسیر طولانی ارتباط برقرار بماند.
امکان Teleport Roaming به همراه NMS Geographical MAP و ویژگی منحصر بفرد Global NMS و Distributed NMS تسهیلات منحصر بفردی را برای مشترکان VSAT آرین ماهواره به ارمغان آورده است که باعث شده است تا آرین ماهواره چندین Teleport را بصورت Redundancy برای یکدیگر راه اندازی کند و قابلیت اطمینان به خدمات ارتباطات ماهواره ای خود را در نزد مشترکان بالا تر برد..

برخی از شبکه های ماهواره ای راه اندازی شده توسط آرین ماهواره

1. راه اندازی هاب برای شبکه ارتباطات ماهواره ای بانک سپه
2. راه اندازی هاب ارتباطات ماهواره ای شرکت اکتشافات نفت
3. راه اندازی هاب ارتباطات ماهواره ای بانک تجارت
4. راه اندازی هاب شبکه ارتباطات ماهواره ای شرکت ایران خودرو
5. راه اندازی هاب شبکه ارتباطات ماهواره ای شرکت ملی حفاری نفت
6. راه اندازی شبکه ماهواره ای موسسه مالی و اعتباری مهر
7. راه اندازی هاب شبکه ارتباطات ماهواره ای شرکت نفت مناطق مرکزی
8. راه اندازی هاب شبکه ارتباطات ماهواره ای شرکت حفاری شمال
9. راه اندازی هاب شبکه ارتباطات ماهواره ای شرکت مناطق نفتخیز جنوب
10. راه اندازی هاب شبکه ارتباطات ماهواره ای سازمان هواشناسی
11. راه اندازی بیش از 100 ایستگاه ماهواره ای برای دسترسی به اینترنت پر سرعت
و . . .

شركت آرين ماهواره، هم اکنون دارای دو تلپورت ماهواره در تهران و اصفهان می باشد و همزمان بر روی چهار ماهواره مختلف با پوشش کل خاورمیانه اقدام به ارائه خدمات می نماید.

سرویس ویژه این شرکت برای بانکها و موسسات مالی تفاوتهایی را با دیگر سرویسهای ماهواره ای این شرکت دارا می باشد.
بخاطر ضرورت بالای برقرار بودن ارتباطات شبکه های کامپیوتری شعب بانکی با مراکز داده های خود، بانکها اقدام به استفاده همزمان از چند ارتباطات مختلف برای شعب خود می نمایند که شامل خطوط IP-MPLS و PTMP و حتی Wi-Max نیز می شود.
با این حال تمامی این گونه ارتباطات از نوع ارتباطات زمینی محسوب می شوند و هر آن احتمال قطه شدن ارتباط بخاطر بالایای طبیعی یا حوادث غیر مترقبه و خطاهای انسانی می باشد.

امروزه اکثر بانکهای مطرح دنیا از ارتباطات ماهواره ای به عنوان ارتباطی پشتیبان برای ارتباطات زمینی استفاده می نماید تا در صورتیکه ارتباط زمینی دچار مشکل شد، ماهواره را به عنوان جایگزین استفاده نمایند.

سرویس ماهواره ای وِیژه بانکی این شرکت دارای Availability بسیار بالا بر روی ماهواره و در حد 99.9 % سالانه می باشد که بصورت روزانه فقط احتمال قطع بودن ارتباط در حد 90 ثانیه پذیرفته می باشد.

سرویس های وِیژه بانکی این شرکت برای شعب و باجه ها:
64Kbps
128Kbps
256Kbps

سرویس های وِیژه بانکی این شرکت برای سرپرستی ها:
256Kbps
512Kbps
1024Kbps

سرویس های وِیژه بانکی این شرکت برای ATM های سیار:
16Kbps
32Kbps
64Kbps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده