سامانه وفاداری مشتریان (XRM)

از سوی دیگر ارکان فرهنگی درون سازمانی نیز ایجاب میکند که یک برنامه ریزی دقيق و منسجم جهت هدایت این جامعه عظیم به سوی اهداف سازمانی و مدیریت رفتارهای سازمانی، صورت پذیرد.
تکثر و در عین حال ماهیت چند بعدی عوامل موثر در رضایت شغلی پرسنل ، نیاز به بستری یکپارچه جهت تسهیل، ساماندهی و تعمیق ارتباطات را به سازمان تحمیل کرده است. به همین منظور این مجموعه باید در راستای حفظ و غنی سازی مراودات خود با اعضا و ارزش‌آفرینی مستمر و پایدار و در نهایت کسب رضایت سرمایه‌های انسانی به عنوان یکی از اهداف غایی خود گام بردارد.

حال باید پرسید که راه حل چیست؟ آیا فناوریهای نوین آزموده شده و موفق میتوانند راهگشای سازمان برای حل مسایلی از این دست باشند؟
شرکت فناپ، با سابقه فعالیت خود در حوزههای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، با ارائهی این طرح درصدد است تا راه حلی یکپارچه را با تلفیق فناوریهای نوین و زیرساخت خدمات الکترونیکی پرداختی در جهت توانمندسازی و ارتقا سطح تعاملات (هم به لحاظ کیفیت تعاملات و هم تنوع و گوناگونی آن) و خلق مستمر ارزش‌های افزوده بیان نماید.

معرفی سامانه
سامانه های مذکور که میتوان امتزاجی هدفمند از ابزارهای مدیریت ارتباطات با ذینفعان مختلف (مشتری، هوادار، ارباب رجوع، همکار و…) دانست به XRM معروف شده اند.محصول XRM یکی از محصولات جدید فناپ است.
در این گفتمان جدید سامانههای مدیریت ارتباطات از یک CRM ساده که عموما مبتنی بر استانداردسازی ابزارها ارتباطی (و در ایران به ویژه مراکز تماس تلفنی) به یک شبکه از بسترهای ارتباطی نظیر وب، کارت یا توکن، تلفن همراه، رسانههای مکتوب، دیداری و شنیداری ارتقا مییابد و نگاه غالب در این نوشتار بهرهگیری از فناوری (به‌خصوص فناوریهای حوزه ICT) در توانمندسازی و ارتقا سطح تعاملات (هم به لحاظ کیفیت تعاملات و هم تنوع و گوناگونی آن) افزون بر نگاه صرفاً ابزاری یا حتی تسهیلگرانه است. شاید نزدیک ترین تعبیر از سامانههای تعاملی، تشبیه و تعریف “برتا لانفی” از یک سامانه به مثابه “موجود زنده” باشد.

توانمندیهای بالفعل مجموعه شرکتهای فناپ در عرضه خدمات و محصولات مختلف مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و یکپارچه سازی آنها در واحد سامانههای مدیریت تعاملات تعمیم یافته (XRM) که در نتیجه تجارب موفق و ارزشمند این شرکت در پیادهسازی راهکارهای مرتبط با مدیریت باشگاه مشتریان در عرصههای گوناگون نظیر باشگاه مشتریان پاسارگاد، باشگاه هواداران پرسپولیس، باشگاه مشتریان شهرکتاب، بازاریان کیش (سفر پلاس)، انجمن ام اس ایران و… را به همراه داشته پشتوانه تهیه و ارائه پیشنهاد حاضر شده است.

سامانه مدیریت تعاملات تعمیم یافته علاوه بر ارتقای برند سازمان در قالب توسعه خدمات باشگاه مشتریان/ذینفعان و خلق ارزش افزوده برای ایشان با جهت حفظ و تعمیق تعاملات اعضا میتواند علاوه بر غنی سازی خدمات و ارزش آفرینی مستمر برای کاربران، درآمدزایی مجموعه را افزایش دهد
در سامانه باشگاه مشتریان شرکت، مشتریان عضو باشگاه بر مبنای مدلی تعریف شده، بر اساس میزان فعالیتشان، ضمن کسب امتیاز و اعتبار، سطحبندی میگردند و قادر به کسب تخفیف و یا حضور در مسابقات و قرعه کشیهای باشگاه می‌شوند، به علاوه امکان رصد فعالیتهای آنها نیز تا حد مطلوبی فراهم می‌آید. اعضای باشگاه می‌توانند بر اساس سطح امتیازشان در سامانه در مناسبتهای مختلف شرکت از جمله سمپلینگ محصولات شرکت نمایند.

شاید یکی از بزرگترین خصوصیتهای این سیستم، سادگی در پیادهسازی آن باشد، کارت شناسایی اعضا به سادگی می‌تواند هر کارت بانکی شتاب متعلق به آنها (مستقل از بانک صادر کننده) باشد و نقاط رصد فعالیت ها و خرید های آنها نیز POSهای مستقر در فروشگاهها می‌باشند (درگاههای اینترنتی یا پرداخت موبایلی نیز قابل استفادهاند). اعضای باشگاه از همین طریق می‌توانند با سیاستهای مختلفی که شرکت در نظر می‌گیرد، هنگام خرید (کشیدن کارت در POS) از تخفیفاتی بهره‌مند گردند. بدین ترتیب به جز ثبت اطلاعات اعضا و درگاه‌ها در سامانه و تنظیم سیاست ها، پیچیدگی دیگری وجود ندارد.

امکاناتی مانند اطلاع رسانی با پیامک و ایمیل، امکان استفاده از صفحه پروفایل شخصی، شفاف بودن ارتباط خرید و کسب امتیاز در کنار سادگی پیاده¬سازی و انعطاف در مورد انتخاب درگاه پرداخت (اینترنتی، موبالی یا کارتخوان) از مهمترین خصوصیاتی است که این سامانه را برای اعضای باشگاه محبوب خواهد ساخت. 

ثبت نام آسان از طریق POS هنگام خرید، تنظیمات قابل انعطاف و در عین حال ساده، امکان گزارشگیریهای مفصل و امکان بارگذاری فایل‌های اطلاعاتی، مشاهده آنی تمامی تراکنشها، انطباق با ساختار سازمانی از لحاظ دسترسی به پنلها و … نیز از مواردی است که در سطح سازمان مورد استقبال خواهند بود.    

برای اطلاعات بیشتر و استفاده از این سامانه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده