رشد 54 درصدی استفاده از تلفن همراه برای انجام امور بانکی

همچنین فیشینگ و کلاهبرداری، نگرانی های اصلی مشتریان بانکداری آنلاین در حوزه آفریقای جنوبی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  شرکت ملی انفورماتیک به نقل از پایگاه businesstech.co.za، جدیدترین نظرسنجی شرکت پژوهشی Columinate نشان می دهد که رضایت مشتریان بانک FNB در آفریقای جنوبی، از خدمات آنلاین این بانک در حد بالایی است.مقام اول این لیست پیشتر در اختیار بانک Capitec بوده است.

بر این اساس Capitec که در سال 2012 توانسته بود 70 امتیاز به دست آورد، در سال جاری با کسب رتبه 62 به جایگاه دوم نقل مکان کرده است.

این در حالی است که مقامات بانک Capitec چندی پیش از انتشار یک اپلیکیشن ویژه بانکی، در اواخر سال مالی جاری خبر دادند. Standard Bank و Nedbank نیز با کسب 49 امتیاز مشترکاً در جایگاه سوم این لیست قرار گرفته اند و بانک Absa با کسب فقط 36 امتیاز، چهارم شده است.

Henk Pretorius موسس و محقق ارشد شرکت پژوهشی Columincate گفت کاربران FNB از سرویس های ایمن، خلاقانه و کاربرپسند این بانک ابراز رضایت کرده اند.

وی با اشاره به این که FNB توانسته بیش از دیگر بانک ها، خدمات بانکداری اینترنتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد، اظهار داشت پیامدهای مثبت این شیوه هم به نفع مشتری هاست و هم به نفع خود بانک. بر اساس این نظرسنجی، محبوب ترین فعالیت های بانکی آنلاین بین کاربران آفریقایی عبارت است از به کارگیری محصولات جدید بانکی، خرید شارژ، خرید اطلاعات و خرید بلیط های بخت آزمایی.

این تحقیق همچنین به افزایش شمار مشتری هایی که با استفاده از تلفن همراه و تبلت به استفاده از بانکدای آنلاین روی آورده اند، اشاره دارد. در سال گذشته آمار میزان استفاده از تلفن همراه برای انجام امور بانکی، 42 درصد بوده که این رقم در سال جاری به 54 درصد افزایش یافته است.

همچنین بانکداری به وسیله تبلت نیز از 10 درصد در سال 2012 به 17 درصد در سال جاری رشد یافته است. در این گزارش همچنین به فیشینگ و کلاهبرداری، به عنوان نگرانی های اصلی مشتریان بانکداری آنلاین در حوزه آفریقای جنوبی اشاره شده است. بر این اساس تعداد کاربرانی که هدف این گونه حملات قرار گرفته اند، 50 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده