جزئیات طرح برداشت مستقیم مبلغ قبوض، اقساط و کرایه خانه از حساب مردم

در این طرح، بر اساس فرم پر شده توسط افراد ذینفع مشخص می شود.

ناصر حکیمی در گفتگو با مهر در مورد برداشتهای خودکار قبوض و … از حساب مشتریان بانکی، با تاکید بر اینکه این کار به درخواست افراد صورت خواهد گرفت و هیچ اجباری در کار نیست و مشتریان بانکی برای اجرای این طرح به بانک مجوز ارائه می کنند، افزود: این اقدام در حالت عادی بسیاری از دغدغه های روزمره افراد را از بین می برد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به اینکه این طرح در دنیا موفق بوده است، گفت: با اجرای این طرح می توان 1.5 تا 2 میلیون تراکنش در این ارتباط را بدون نیاز به مراجعه حضوری را از بین برد.

وی با بیان اینکه این طرح حتی مراجعه غیرحضوری را برای پرداخت قبوض، اقساط و غیره را از بین می برد، عنوان کرد: در حال حاضر کارمزدی برای ارائه این خدمت از سوی بانک از فرد گیرنده سرویس دریافت نمی شود.

به گفته حکیمی، فرمی در این طرح در اختیار شهروندان قرار می گیرد که بر اساس آن، ذینفع مشخص می شود، ذی نفع ممکن است فروشگاهی باشد که جنس قسطی از آن خریداری شده باشد و یا اداره برق، موجر، بانکی که از آن وام دریافت کرده باشید و غیره باشد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بدون ارائه مجوز مشتری به بانک برداشت خودکار به هیچ وجه انجام نخواهد شد، عنوان کرد: همچنین مشتری هر زمان که بخواهد می تواند به بانک لغو مجوز را اعلام کند.

وی با اظهارامیدواری نسبت به اینکه این طرح در چند ماه آینده در سیستم بانکی کشور اجرایی شود، گفت: دلیل اینکه این طرح تاکنون اجرا نشده است نیز به همین بازمی گردد که قصد داشتیم در تمام بانکها اجرا شود و این امکان در کل شبکه بانکی فراهم گردد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اجرای این طرح را نیازمند یک پورتال دانست و افزود: بر اساس این پورتال مشتری می تواند اطلاعات دقیق از برداشت حساب خود را داشته باشد، زیرا ممکن است مثلا فردی منزل خود را تغییر داده باشد و هنوز برداشت مبلغ قبض برق از منزل قبلی ادامه داشته باشد، بنابراین اطلاع رسانی در این طرح بسیار مهم است تا باعث متضرر شدن افراد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده