آمار عملکرد شرکت های psp روی سایت بانک مرکزی بارگذاری شد/ ۵ شرکت برتر در حوزه پرداخت معرفی شدند

 

بانک مرکزی در تازه ترین گزارش خود درباره ابزارها و تجهیزات پرداخت الکترونیک تعداد پایانه های تحت مالکیت شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک را منتشر کرد. بر اساس این گزارش تا پایان فرودین ماه سال جاری تعداد پایانه های منصوبه دارای تراکنش مراکز فروش بالغ بر دو میلیون و ۴۱۲ هزار و ۹۰۱ دستگاه بوده است که از این تعداد یک میلیون و ۳۶۴ هزار دستگاه در تهران و یک میلیون و ۹۴۷ هزار دستگاه نیزدر استانها نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس این گزارش تعداد پایانه های منصوبه در تهران 57 و دراستانها 43 درصد کل پایانه های منصوبه در کشور را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که تا قبل از این آمار منتشره از سوی بانک مرکزی به گونه ای بود که سهم پایانه های منصوبه در استانها بیش از تهران بود.به طوری که  بر اساس آخرین آمار مربوط به  پایانه هی فروشگاهی تحت مالکیت بانکها یعنی در اذر ماه سال 91 از مجموع دو میلیون و 619 هزار پایانه یک میلیون و 812 هزار معادل  69 درصد از پایانه های فروش در استانها و 31 درصد در تهران نصب شده بودند.

نکته دیگر آن است که بعد از استقرار شاپرک  پایانه های منصوبه بدون تراکنش از چرخه فعالیت خارج شده و در نتیجه تعداد کارتخوانهای منصوبه در پایان فروردین نسبت به پایان آذر ماه حدود 8 درصد کاهش بافته است.

عملکرد شرکت های پی اس پی

در همین حال عملکرد شرکت های ارائه دهنده خدمات پراخت نشان میدهد به پرداخت ملت با نصب نزدیک 570 هزار پایانه و سهم 24 درصدی از بازار در رتبه  اول قرار دارد.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز با در اختیار داشتن حدود 466 هزار دستگاه کارتخوان منصوبه و سهم بازار 19.3 درصدی در رتبه دوم قرار دارد..
در همین حال شرکت ایران کیش با در اختیار داشتن 401 هزار دستگاه کارتخوان منصوبه و سهم بازار 16.6 درصدی در رتبه سوم قرار گرفته است.

همچنین داده ورزی سداد نیز با نصب 334 هزار پایانه  فروشگاهی  و سهم نزدیک 14 درصدی در میان شرکت ها رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

در رتبه پنجم نیز شرکت پرداخت الکترونیک سامان قرار دارد که با مالکیت 163 هزار پایانه منصوبه و سهم بازار 6.8 درصدی  در جمع 5 شرکت برتر ارائه دهنده خدمات پرداخت قرار دارد.

 

 

    

 
    

    

   
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده