کاهش مجدد پیش‌بینی قیمت طلا در امسال سال آینده میلادی

کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر و احتمال افزایش مصرف این فلز گرانبها در هند دو عامل اصلی افزایش قیمت‌ها هستند که به رغم بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا، به افزایش قیمت طلا منجر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اما بانک بارکلیز کپیتال رقم پیش‌بینی خود از قیمت طلا در سال جاری و سال 2014 را کاهش داده است.

در روزهای اخیر همزمان با انتشار اخبار مثبت از بخش خرده فروشی، تولید کارخانه‌ای و بازار کار آمریکا، ارزش دلار افزایش یافته و از جذابیت این فلز به عنوان حوزه‌ای امن برای سرمایه‌گذاری در دوران‌های بحرانی کاسته شده است. اما دیروز و امروز رشد ارزش یورو در برابر دلار سبب شده قیمت طلا افزایش یابد. البته هنوز سد 1600 دلار شکسته نشده است.

در ماه فوریه رشد خرده فروشی در آمریکا بالاترین میزان طی پنج ماه پیش بوده است. از سوی دیگر نرخ بیکاری به 7.7 درصد کاهش یافته و تعداد متقاضیان جدید بیمه بیکاری هفته پیش کاهش یافته است.این رویدادها سبب شده ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر رشد کند اما در دو روز اخیر ارزش یورو افزایش یافته است.

بانک سرمایه‌گذاری بارکلیز کپیتال در گزارش جدید خود از افق بازار طلای جهان با اشاره به عوامل فشار بر قیمت‌ها، پیش‌بینی خود از قیمت طلا در سال جاری و سال آینده را کاهش داده است. در این گزارش آمده است، امسال و سال 2014 متوسط قیمت طلا به ترتیب 1646 و 1600 دلار خواهد بود. در گزارش ماه ژانویه این دو رقم 1778 و 1760 دلار پیش‌بینی شده بود.

چند عامل در بلند مدت به رشد قیمت طلا کمک خواهد کرد: افزایش تقاضا برای این فلز از سوی بانک‌های مرکزی در آسیا، کاهش ارزش دلار در صورت تداوم اجرای برنامه‌های انبساطی در آمریکا و رشد تقاضای فیزیکی برای طلا در چین و هند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده