لزوم ارتباط کانال های بانکی

 

“اغراق نيست اگر بگويم كه حرکت مردم سراسر جهان به سوي بانكداري آنلاين هر روز بيشتر مي شود. برخي ممكن است بگويند كه پيش بيني من مبني بر افزايش استفاده از نرم افزار بانكداري موبايل تاحدودي در سال 2010 تحقق يافته است.

اگر در سال 1980 به سر ميبرديم ، در آن زمان پيش بيني من اين بود كه بيشتر مردم به جاي اينكه نزد فالگير بروند از دستگاه هاي خودپرداز  استفاده خواهند نمود ، به هر حال پيشگويي قابل فهمي بود. بنابراين با كمي تقلب پيش بيني مي كنم با رشد استفاده از تمام شبكه هاي خدمات بانكداري در سال 2014 ، سريعترين دسترسي به خدمات مالي از طريق بانكداري موبايل صورت خواهد گرفت و پيشرفت واقعي زماني حاصل خواهد شد كه تمام شبكه هاي خدمات بانكداري با هم وارد مذاكره شوند.

به عنوان مثال : فرض كنيد كه مي خواهيد با استفاده از دستگاه عابربانك  با قابليت اسكن تصوير چك ،چکی را به حساب بخوابانید. امسال شما به جاي دريافت رسيد چاپي ، مي توانيد تصوير آن را روي موبايل خود دريافت كنيد. با ارسال پيام به تلفن همراهتان مطلع مي شويد كه واریز انجام شده است و بانك براساس مشخصات بانكي به شما پيشنهاد وام با نرخ ويژه بهره مي دهد كه براي تكميل درخواست وام كافيست به لينك اشاره شده در پيام برويد.

اما صبر كنيد – وقتي در حال تكميل فرم درخواست وام با موبايل خود هستيد با شما تماس تلفني برقرار مي شود اما نگران نباشيد كه فرم درخواست كامل نشده است چون وقتيكه در منزل ايميل خود را چك مي كنيد مي بينيد كه لينك موردنظر با همان درخواست نيمه تمام براي شما ارسال شده است تا آن را تكميل كنيد.

با پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي كه در زمينه تكنولوژي و ارتباطات بوجود آمده بانكها و موسسات مالي قادر خواهند بود براي ارائه خدمات به مشتريان خود به نحو كارآمدي با آنان ارتباط برقرار كنند. اما آيا اين كار با اطمينان كامل انجام مي شود؟ همانطور كه استفاده مردم از نرم افزارهاي بانكي براي پرداخت قبوض و انتقال وجه بيشتر مي شود ، حجم معاملات نيز افزايش مي يابد و ، كاربران معيني درخواست مي كنند كه بانكداري غير تماسي را بين تمام شبكه هاي خدمات بانكي تجربه كنند و در آينده شاهد رشد بارز معاملات در مسيري صعودی خواهيم بود.

بنابراين پيش بيني دوم من اين است كه موسسات پيشرو مالي همزمان با اتصال به چند ” hop ” (از دستگاه خودپرداز به سوييچ و از آن به سرور سپس به نرم افزار سيستم شرکت واسط و از آن به شبكه تلفن همراه) به نیاز در جهت نظارت و کنترل معاملات پی خواهند برد. بدين صورت قبل از اينكه كاربر متوجه شود ، هرگونه تهديد امنيتي و بروز مشكل در حين انجام معامله به آنها هشدار داده مي شود تا وارد عمل شوند.

من معتقدم كه موسسات مالي متوجه اين موضوع خواهند شد كه نظارت و كنترل با برنامه هاي كاربران كامپيوتري داراي محدوديت است و بدين منظور به نرم افزارهاي بهتري براي مديريت معاملات تجاري رو مي آورند تا از هرگونه ايجاد وقفه در معاملات جلوگيري كنند.

از آنجاييكه BTM كوچك ترين مشكل بوجود آمده در سيستم شرکت واسط يا سيستم بانكداري موسسه را شناسايي مي كند ، با كمك اين نرم افزار موسسات قادر خواهند بود تا با سرعت بيشتري (طبق تحقيقات ما تا 75%) مسايل مربوط به معاملات را حل و فصل كنند . همگام با بهره برداري ميليونها كاربر از خدمات نوين بانكداري ، موسسات مالي FI به دنبال انجام معاملات پيچيده تر با تكنولوژي نوين تحليل و نظارت مي باشند تا بتوانند به كارآيي لازم و اطمينان مورد نياز جهت انجام معاملات دست يابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده