فیسبوک مجوز تاسیس بانک گرفت

 

به نوشته فاینشنال تایمز، با مجوز بانک مرکزی ایرلند، این شبکه اجتماعی می‌تواند در اتحادیه اروپا یک واحد پول الکترونیکی ارائه دهد. طبق اظهار نظر تعدادی از افرادی که در این پروژه دخالت دارند، فیسبوک می‌خواهد از این طریق در ارائه خدمات مالی فعال شده و تبدیل به مهره اصلی ارائه خدمات مالی در دنیای مجازی شود.

بر اساس این گزارش، در بانک فیسبوک، مبالغ مشتریان می‌بایست ابتدا به واحد پول فیسبوک تبدیل شود. سپس افراد می‌توانند به یکدیگر مبالغ را پرداخت کنند. البته در آمریکا فیسبوک این تجربه را دارد و در حال حاضر اشخاص می‌توانند در آن کشور با پول فیسبوکی خریدهای متفاوتی را انجام دهند.

تاسیس بانک یکی از از استراتژی‌های فیسبوک برای حضور در بازار مالی کشورهای رو به رشد است. بدین طریق کارگران خارجی در کشور مهمان حقوق خود را به خانواده خود می‌رسانند.

قرارداد فیسبوک با ۳ شرکت مالی در لندن در زمینه های مالی میتواند بازاری جدید و متفاوت به همراه داشته باشد.

به نوشته این روزنامه، درحال حاضر شرکت گوگل مجوز تاسیس بانک از انگلیس دریافت کرده است، Ebay با شرکت زیر مجموعه خود Paypal را که رقیبی توانمند در مقابل کارتهای اعتباری و نت بانک در اینترنت شده اند در اختیار دارد. آسیایی‌ها نیز در راه هستند و سایت بزرگ اینترنتی علی بابا از کشور چین که همانند یک هایپر مارکت عمل می‌کند. تمام این موضوع‌ها دست به دست هم داده‌اند تا زنگ خطر برای نظام بانک‌داری سنتی بیش از پیش به صدا درآید.

منبع: پول پرس / Manager Magazin Online

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده