فن آوا كارت

(شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) تحت نظر بانک مرکزی با هدف کنترل و نظارت در شبکه پرداخت و ایجاد سازکار یکسان برای فعالیت شرکت های PSP، موفق به اخذ مجوز شاپرک جهت ادامه فعالیت خود گردید و در حال حاضر با اتصال بیش از 200.000 دستگاه پایانه فروش (POS ) به سوئیچ شاپرک در سطح کشور، پیشرو در ارائه خدمات و محصولات ایمن و موثر در نظام بانکداری الکترونیکی می باشد.

چشم انداز:

شرکت فن آوا کارت با در اختیار داشتن بسترهای زیرساختی و مخابراتی، از جمله، شبکه مستقل POS و سوئیچ بانکی، یکی از شاخص ترین شرکت های PSP کشور و ارائه دهنده محصولات متنوع نظام پرداخت الکترونیکی بوده و در نظر دارد با گسترش این بسترها، به عنوان یکی از ارکان نظام بانکی کشور، خدمات خود را به فرای مرزها نیز گسترش دهد.

مأموریت:

شرکت فن آواکارت با هدف توسعه خدمات پرداخت الکترونیکی،مصمم است از طریق جذب مشارکت بانکها و موسسات مالی و اعتباری و با ارتقا کیفیت ارائه خدمات و توسعه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر نظام پرداخت و کارت های الکترونیکی، فعالیت خود را در بازار ایران و خاورمیانه گسترش دهد.

همچنین این شرکت از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توسعه و پشتیبانی زیر ساخت بهره گرفته و ارائه خدمات هوشمندانه، سریع، با کیفیت و مناسب به مشتریان را ماموریت اصلی خود می داند و در این راستا آموزش و ارتقا سطح علمی، افزایش و توانمندی و ایجاد انگیزش کارکنان را دنبال می کند.

 

برنامه ها:

شرکت فن آوا کارت در حال حاضر ارائه دهنده انواع خدمات بانکداری الکترونیکی به چندین بانک و موسسه مالی – اعتباری داخلی می باشد و در نظر دارد با برنامه ریزی مدیریتی – مهندسی، پشتیبانی و خدمات بیش از 500 هزار دستگاه پایانه فروش کشور را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر آن مصمم است با ارائه طرح های خدمات ارزش افزوده و طراحی و پیاده سازی Core Banking، نقش بسزایی در گسترش فرهنگ پرداخت الکترونیکی و نظام بانکداری الکترونیکی در داخل و خارج کشور ایفا نماید.

 

 

توانایی های فن آوا کارت:

    POS Network

شرکت فن آوا کارت با بهره برداری از تجهیزات خود و با تکیه بر امکانات و توانمندی های گروه فن آوا اقدام به راه اندازی شبکه پایانه های فروش با دو روش Dial-up و TCP/IP نموده است.

الف: شبکه پایانه های فروش مبتنی بر Dial-up:

این شرکت جهت پیاده سازی شبکه پایانه های فروش از دستگاه های NCC استفاده می نماید که به عنوان راه حل مخصوص محیط های پایانه ای توسط شرکت Ingenico توسعه یافته است.

در هر مرکز هر یک از دستگاه های NCC از طریق خط VPLS به NCC واقع در مرکز متصل می شوند در این روش اطلاعات از طریق زیرساخت اینترنتی رد و بدل می شوند و خصوصی بودن شبکه امنیت این اطلاعات را تضمین می کند. در صورت نیاز دستگاه های NCC آمادگی مکانیزم های اضافی امنیتی VPN اختصاصی را نیز خواهد داشت.

در مرکز نیز دستگاه های NCC جهت ارتباط با مراکز استان و سوئیچ فن آوا نصب شده و خطوط E1 نیز پشتیبانی های فروش منطقه مراکز را به عهده دارند. سوئیچ فن آوا نیز از طریق شبکه MPLS با سوئیچ در ارتباط خواهد بود.

ب: شبکه پایانه های فروش مبتنی بر TCP/IP:

همچنین گروه فن آوا با توجه به شبکه گسترده خود در زمینه ارائه خدمات پهنای باند و اینترنت در کل کشور قادر است جهت برقراری ارتباط پایانه های فروش با سوئیچ بانک از طریق TCP/IP اقدام نماید. گروه فن آوا در تمامی استان ها دارای نمایندگی ارائه خدمات اینترنت ADSL بوده و این امکان را دارد تا با درخواست پذیرندگان و با دستور بانک نسبت به ارائه لینک اینترنتی برای پذیرنده پایانه های فروش اقدام نماید.

    پروژه های در حال انجام

1-     پروژه پایانه فروش بانک کشاورزی

2-     پروژه پایانه فروش بانک انصار

3-     پروژه پایانه فروش بانک شهر

4-     پروژه طرح میزان وزارت بازرگانی

5-     پروژه پایانه فروش بانک سرمایه

6-      پروژه هدایت تراکنش بانک دی

7-     پروژه هدایت تراکنش اینترنتی بانک سینا

 

    نرم افزار SWITCH

با توجه به روند رو به گسترش پرداخت الکترونیک شرکت فن آوا کارت سوئیچ های مورد نیاز را با نام هما، سیما و نگین راه اندازی نمود. این شرکت قابلیت کار با انواع درگاه های پرداخت الکترونیک اعم از Mobile Banking ، ATM ، POS، KIOSK ، internet Banking ، و نظایر آن را دارد.

    نرم افزار مدیریت پذیرندگان IS

شرکت فن آوا کارت جهت مدیریت امور مربوط به پذیرندگان پایانه های فروش از زمان بازاریابی تا پشتیبانی پایانه ها از یک سیستم ERP مکانیزه مدیریت پذیرندگان استفاده می نماید. این سامانه شامل مراحل ورود اطلاعات درخواست کنندگان پایانه، تأیید درخواست، عقد قرارداد، تخصیص، آماده سازی، ارسال محصول ، نصب و پشتیبانی پایانه ها می باشد.

همچنین عملکرد ترمینال ها از نظر تعداد و مقدار تراکنش در سایت قابل نظارت می باشد، این سایت همچنین گزارشات متنوعی در زمینه نحوه عملکرد پایانه ها و نمایندگانی که پایانه ها را نصب و پشتیبانی می نمایند ارائه می کند. تهیه صورت حساب برای ارائه به کارفرمایان نیز یکی از قابلیت های این سامانه می باشد.

    نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

از آنجایی که یکی از مهمترین دارایی های شرکت فن آواکارت مشتریان آن هستند، با استفاده از این رویکرد و در راستای ارتباط قوی و سرعت عمل در پاسخ گویی به نیازهای مشتریان ، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) را راه اندازی نموده و با به کارگیری این نرم افزار، ارتباط مشتریان با سازمان و نیازمندی های آنان را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل اصولی قرار می دهد.

 

    گواهی نامه ها

رتبه 1 شورای عالی انفورماتیک

ISO 9001:2008

ISO 10002:2004

ISO 10015:2003

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده