رئیس و مدیرعامل شرکت Oberthur Technologies، توضیح می‌دهد

 

.«کاربران در حرکت» تم نمایشگاه کارتس امسال است. این موضوع چگونه با شرکت شما در ارتباط است؟

شعار کاربران در حرکت کاملاً بامشی کاری ما هماهنگ است. مأموریت شرکت OT این است که محصولات نرم‌افزاری امنیتی و راه‌کارهای end to end را برای دنیای موبایلی ارائه دهد؛ با این هدف که سرمایه‌ای مالی حیاتی مشتریان خود را محافظت کنیم و تجربه کاربری نهایی آن‌ها را ارتقا دهیم.

.

آیا حوزه‌های کسب‌و‌کاری‌ وجود دارد که در آن وارد نشده‌اید اما تمایل به ورود به آن را دارید؟

حوزه فعالیت‌های OT در سه زمینه است: پردازش تراکنش‌های بانکی / پرداخت، حمل‌ونقل و خرده‌فروشی، ارتباطات موبایلی برای اپراتورهای تلفن همراه و ابزارهای موبایلی OEM برای تلفن‌های هوشمند (بیش از ۴۰۰ مشتری ارتباطات موبایلی که از هر ۸ شرکت از ۱۰ شرکت بزرگ دنیا و پیشتازان OEM را شامل می‌شود) و ابزارهای هویتی. در بیشتر بخش‌هایی که گفته شد، رتبه اول یا دوم در دنیا را داریم. با افزایش آمار فروش دستگا‌ه‌های تلفن همراه در هر سال، این صنعت با سرعت خیره‌کننده‌ای در حال تغییر است و همه آن‌ها در تلاش برای سبقت در حوزه نوآوری از یکدیگر هستند. من فکر می‌کنم شرکت OT موقعیت و جایگاه مناسبی دارد زیرا قادر است فناوری امنیت دیجیتال در سطح جهانی را ارائه دهد که قابلیت به‌کارگیری در هر ابزار موبایلی، پلاستیکی، کاغذی، پوشیدنی، و ابری را دارد که قابلیت امن‌سازی زندگی در این دنیای همراه را دارد. این نقشی است که OT قصد اجرای آن را دارد؛ امن‌سازی و تسهیل فعالیت‌های موبایلی و همراه برای اطمینان خاطر از بهره بردن از پتانسیل‌های حال و آینده در این حوزه که با ورود این فناوری می‌سر است. OT زندگی همراه، سریع‌تر، و سیال‌تری را با حداکثر امنیت برای ما فراهم می‌کند.

.

می‌توانید مقداری درمورد امنیت – که امروزه از مسائل کلیدی صنعت ما است – صحبت کنید؟

امنیت از محرک‌های اصلی شرکت OT به سمت نوآوری است. به‌طور مثال، اخیراً اکوسیستم پرداخت در آمریکا با مشکلات مربوط به کلاه‌برداری مواجه شده و اطلاعات حساب بانکی میلیون‌ها مشتری لو رفته است. راه‌حل OT به نام EMV به بنگاه‌های مالی و فروشندگان این امکان را می‌دهد تا مهاجرت از استفاده کارت‌های ناامن به سمت کارت‌های هوشمند، تراکنش‌های خود را ایمن کنند. در صنعت ما امنیت اهمیت اساسی دارد و ما در شرکت OT پیشگام در برخورد با این موضوع هستیم.

.

دنیا به سرعت در حال تغییر است. به نظر شما موضوع اصلی در آینده چه می‌تواند باشد؟

صنعت پرداخت در کل باید سرعت رشد نوآوری خود را افزایش دهد تا توانایی مقابله با هکرهایی که روز‌به‌روز در حال افزایش هستند را داشته باشد. OT با استفاده از کدهای امنیتی پرداخت‌کارتی پویای خود – کدهای سه و چهاررقمی امنیتی بر روی کارت‌های پرداخت -مشارکتی منحصربه‌فرد در این زمینه انجام داده است. ب نظر ما این یک عامل جدی در تغییر روند بازار پرداخت خواه بود و انقلابی در این صنعت به پا خواهد کرد.

.

آیا در نمایشگاه کارتس امسال محصول یا خدمات جدیدی را رونمایی خواهید کرد؟

امسال در کارتس از تمام مشتریان خود دعوت می‌کنیم تا «یک روز را با OT باشند». به‌طور مثال در حوزه خدمات مالی موبایلی ما راه‌کارهای مبتنی بر محاسبات ابری، مبتنی بر eSE، و مبتنی بر سیم‌کارت را ارائه می‌دهیم؛ این در حالی است که شرکت OT تنها شرکتی است که تمام فناوری‌های NFC را در دنیا دارد. علاوه بر ارائه کارت‌های پرداخت با کدهای امنیتی پویا، غرفه‌ای مختص جایزه SESAMES داریم. یکی دیگر از راه‌کار‌ها ارائه‌شده ما برای اولین بار در سطح جهان، در بازار اهراز هویت است؛ به این صورت که بهترین روش را برای چاپ عکس‌های شخصی شما بر روی کارت‌های پلی‌کربنات و پاسپورت‌ها ارائه می‌دهد و به این صورت آن را در مقابل حملات کلاهبرداری و جعل سند مقاوم می‌کند.

.

دوست دارید اگر وقت آن را داشتید، چه جاهایی را در کارتس بازدید کنید؟

من علاقه دارم از غرفه افتخاری عربستان بازدید داشته باشم. عربستان از پیشتازان حوزه اتصالات موبایلی است و شرکت OT نیز از پیشگامان این بازار است و بیش از ۱۰۰ مشتری در میان شرکت‌های ارتباطات سیار و بانک‌ها دارد که فرهنگ نوآوری بسیار قوی‌ای را در خود دارد.

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره ۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده