بی‌اعتمادی مشتریان به خدمات موبایل بنکینگ

به نقل از تارنمای شاپرک با وجود اینکه اکنون چند سالی از آغاز چنین خدماتی می‌گذرد؛ اما موبایل بنکینگ هنوز باید اعتماد مشتریانی را به دست آورد که به خدمات آنلاین و دستگاه‌های خودپرداز متکی‌اند.

تحقیقات جدید در موسسه BT Global Services یک موسسه مشاوره خدمات IT است؛ نشان‌دهنده نتایج فوق هستند.BT Global Services تحقیق خود را میان هزار مشتری بانک‌های جهانی انجام داده است و یافته‌ها نشان می‌دهد مشتریان هنوز هم به دستگاه‌های خودپرداز، کیوسک‌های خودکار و خدمات آنلاین بنکینگ اعتماد بیشتری دارند. فقط ۱۳ درصد مشتریان آمریکایی اعلام کردند بین خدمات بانکی به موبایل بنکینگ بیش از بقیه فناوری‌ها اعتماد دارند. هرچند این شاخص در کشورهای اروپایی مانند آلمان (۵ درصد) و انگلیس (۱۰ درصد) کمتر بود.

تام رگنگ رییس بخش بانک و بازارهای بین‌المللی در بیانیه این شرکت درباره تحقیق می‌نویسد: بانک‌ها باید به نیاز انسان برای برقراری تماس در شعبات یا دفتر محلی توجه کنند. تحقیق اخیر ما نشان می‌دهد مشتریان هنوز هم به این کانال‌های ارتباطی بیش از بقیه اعتماد دارند.

مشتریان آمریکایی هنوز هم شعبات محلی را بخشی بنیادین از تجربه بانکی خود می‌دانند. نیمی از پاسخگویان حاضر در این کشور معتقد بودند شعبه محلی در مکانی مناسب، عاملی بسیار مهم در فرایند تغییر بانک برای آن‌هاست. دومین عامل مهم در این زمینه فراهم بودن ۲۴ ساعته خدمات و کیفیت آن‌ها بوده است.

همچنین تحقیق نشان داد در مقایسه با کشورهای دیگر، مشتریان آمریکایی چندان تمایلی ندارند که از طریق رسانه‌های اجتماعی با بانک خود ارتباط برقرار کنند.

فقط ۱۷ درصد پاسخگویان آمریکایی می‌خواستند از طریق رسانه‌های اجتماعی با بانکشان ارتباط برقرار کنند. علاقه مشتریان به این کانال ارتباطی در هنگ‌کنگ ۳۹ و در اسپانیا ۳۷ درصد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده