اجزاء یک تراکنش صحیح

 در ششمین بخش از سلسله برنامه های آموزشی که ازسوی شرکت شاپرک تهیه شده و در روزهای زوج در برنامه سیمای خانواده که با هدف ترویج فرهنگ استفاده از کارت در خانواده های ایرانی ین ساعت 13 تا 14 روی آنتن می رود درباره اجزاء یک تراکنش صحیح بحث شد.

مهندس نسترن اسماعیلی ، کارشناس بانکداری الکترونیک ضمن تشریح عناصرمختلف تشکیل دهنده شبکه پرداخت اظهار داشت: هر کدام از این مولفه ها نقشی در این شبکه ایفا می کنند به طوریکه وقتی همه عناصر هماهنگ با هم .کارمی کنند سرعت نقل وانتقال پول از خریدار به فروشنده مناسب است .

وی افزود: ممکن است در یک سیستم الکترونیک بخشی از این اجزا به دلایلی درست کار نکنند وجود این مشکل در کل سیستم اشکال ایجاد می کند اما آنچه که مهم است اعتماد است به طوریکه اگر سیستمی کامل کار نکند یا تراکنشی منجر به کسر وجه باشد قطعا وجه به فرد یا طرف مقابل بر می گردد .

به گفته وی در این زمینه دستورالعمل ومقرراتی وجود دارد که قطعا مشکلی در رابطه با نقل وانتقال وجوه ایجاد نخواهد شد.

در ادامه برنامه عبدالرشیدی ، مجری برنامه، ضمن تاکید بر استفاده از کارت الکترونیکی به جای پول فیزیکی عنوان کرد: وقتی از کارت الکترونیک استفاده می کنید هم مشکل پول خرد حل می شود (به طوریکه دقیقا همان مبلغ از حساب شما برداشت می شود) ، هم رسید دریافت می شود وهم سوابق آن در حساب بانکی شما محفوظ است وهر زمان که خواستید می توان فهرست گردش معاملات وتراکنش ها را از حساب استخراج کرد.

وی ادامه داد: دیگر قرار نیست اسکناس حمل شود بلکه تمام دارایی ها تبدیل به چند عدد ورقم وجریان های الکترونیکی ومغناطیسی بین حساب ها شده وبه اصطلاح دانشمندان ومتخصصان انفورماتیک همه چیز با صفرو یک انجام می شود وبه این ترتیب شما می توانید پرداخت را به صورت الکترونیک انجام دهید.

مجری برنامه در ادامه برشمردن مزایای بانکداری الکترونیک تصریح کرد: این موضوع فقط به خریدار محدود نمی شود فروشنده وبه اصطلاح دریافت کننده وجه هم باید خیالش آسوده باشد چرا که باید پیامی دریافت کند که دقیقا مبلغ معامله به حسابش رفته است و بدین ترتیب فروشنده می تواند حسابداری تراکنش های خود را انجام دهد.

وی افزود: شاپرک یک سامانه دقیق و ناظراست که تلاش می کند، نظارت دقیق وحساب شده و منطبق بر قوانین برتراکنش ها انجام دهد و سعی می کند اطمینان حاصل کند که تراکنش ها با اطمینان انجام شده تا فضای مطمین در کسب وکارایجاد کند.

بر اساس این گزارش ، در خلال این برنامه توصیه می شود که در هنگام اشکال در عملیات بانکی از توسل به افراد غریبه خودداری شود.

همچنین تاکید می شود که کارت بانکی نمایانگر هویت مالی شماست پس هیچگاه اطلاعات کارت بانکی خود را برای دیگران فاش نکنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده