گزینه مطرح برای پست‌های کلیدی بانک مرکزی/ پاشایی‌فام گزینه قائم‌مقامی

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل ازتسنیم با برگزاری جلسه تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید بانک مرکزی، ولی‌الله سیف از امروز رسماً سکاندار بانک مرکزی ایران شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

تغییر و تحولات در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اقتصادی که با معرفی کابینه جدید از یکی دو هفته پیش کلید خورده است، در بانک مرکزی هم به‌‌زودی کلید می‌خورد.

بر اساس شنیده‌ها، برخی گزینه‌ها برای پستهای کلیدی بانک مرکزی مطرح شده‌اند که البته تاکنون هنوز نهایی نشده و احتمال جابه‌جایی در این لیست وجود دارد.

پاشایی‌فام که مدیرعامل فعلی بانک سپه است، برای قائم‌مقامی بانک مرکزی مطرح شده است. پیش از این پورمحمدی قائم‌مقام بانک مرکزی بود که پس از وقوع جریان فساد 3 هزار میلیارد تومانی وی از قائم‌مقامی برکنار شد و بانک مرکزی برای مدتی قائم‌مقام نداشت.

کوروش پرویزیان عضو فعلی شورای پول و اعتبار و رئیس مؤسسه بانک‌داری برای سمت دبیرکلی بانک مرکزی مطرح است که احتمالاً جایگزین احمدی دبیرکل سابق خواهد شد.

علی اردشیر یکی از گزینه‌های مطرح برای معاونت حقوقی و پارلمانی بانک مرکزی است که در حال حاضر سمت مشاور عالی بانک مرکزی را دارد. حبیبی معاون فعلی حقوقی و پارلمانی است.

 ندیمی بوشهری برای معاونت اداری مالی بانک مرکزی و غلامحسین اصغرزاده زعفرانی نیز برای معاونت ارزی بانک مرکزی مطرح شده‌اند. مسگرها و کیانی‌راد به‌ترتیب معاون فعلی اداری مالی و ارزی بانک مرکزی هستند.

شنیده‌ها حاکی است، فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی به‌عنوان گزینه مطرح برای معاونت اقتصادی بانک مرکزی احتمالاً جایگزین ابوالحسنی خواهد شد. همچنین احتمال حذف معاونت‌های نظارت بر بانک‌ها و بین الملل بانک مرکزی هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده