هشدار رئیس صندوق بین‌المللی پول نسبت به سرایت بحران اقتصادی چین

ارانیکو: خانم «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول IMF هشدار داد که شوک ناشی از بحران بازار سهام چین می‌تواند به بازارهای جهانی سر ریز شده و اقتصاد جهان را با مشکل روبرو سازد. وی طی کنفرانسی در جاکارتا ضمن توضیح در خصوص دلایل سقوط اخیر ارزش سهام در چین و مشکلات زیر بنایی موجود در اقتصاد این کشور که منجر به آن گردیده، هشدار داد که این روند ممکن است عواقب گسترده‌تری در پی داشته باشد.

خانم لاگارد اظهار داشت: «آنچه که از وقایع چند هفته اخیر مشاهده می‌شود بیانگر آنست که آسیا تا چه حد در مرکز اقتصاد جهانی قرار گرفته و بروز وقفه در یکی از اقتصادهای آن عملاً تا چه میزان قادر است به سایر جهان سرایت کند.»

گفته خانم لاگارد تأییدی است بر گفته‌های آقای «جرج آزبورن» رئیس خزانه‌داری انگلستان که یک روز پس از سقوط بورس شانگهای عنوان گردید. وی یک روز پس از وقوع بحران مالی در بازارهای سهام چین، طی کنفرانسی در هلسینکی اظهار داشت: «اقتصاد انگلستان اقتصاد بسیار بازی است، شاید بازتر از اقتصاد تمام قدرتهای اقتصادی در جهان. لذا هر اتفاقی بر ما تأثیر می‌گذارد، چه این اتفاق در منطقه یورو باشد چه در بازارهای مالی آسیا. همه نگران اتفاقات بازارهای مالی در آسیا هستند.»

خانم لاگارد هشدار داد که مقامات و ناظران مالی باید هشیاری خود را دایم حفظ کرده و بخصوص مواظب ریسک‌های ناشی از ارایه کالا و خدمات جدید و نوآورانه باشند. وی افزود: «این ریسک‌ها باید دائماً توسط ناظرین کنترل شوند، حال چه مربوط به روشهای سنتی بانکی باشند، چه مربوط به سیستمهای بانکی در سایه و یا اقدامات اخلال‌انگیز.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده