نگاهی به بازار پرداخت پول اینترنتی جهان

 

بیزینس اینسایدر با تحلیلی درباره بازار خدمات پرداخت اینترنتی به قلم جان هگستوئن، به بزرگ‌ترین شرکت‌های انتقال آنلاین پول در جهان نگاهی انداخته است که چکیده‌ آن را در ادامه می‌خوانید:

شرکت‌های جدیدالتأسیس مثل «استرایپ» یا «شاپ کیپ» در تلاش برای گرفتن سهم بیشتر بازار، شرکت‌های قدیمی مثل «پی پل» یا «وری فون» را با چالش مواجه کرده‌اند. بیزینس اینسایدر در گزارش کاملی که در این وب‌سایت آمده، به این مسئله پرداخته که در فضای کسب‌وکار پرداخت پول، روندهای کلی چگونه است، کدام شرکت‌ها مسیر بازار را تعیین می‌کنند و سیستم پرداخت موبایلی که این روزها به یک روال تبدیل شده، چطور به‌وسیله شرکت‌ها مدیریت می‌شود. در زیر،‌ کلیدی‌ترین نکته‌های این گزارش می‌آید.

فضای کسب‌وکار برای کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی با مجموعه‌ای پیچیده از بازیگران درگیر است که در روند انتقال پول باهم تعامل دارند. این بازیگران به پنج دسته تقسیم می‌شوند؛ پردازنده‌ها، شبکه‌های کارت‌ها، صادرکنندگان کارت‌ها،‌ ایجادکنندگان دروازه‌های انتقال پول و نهادهای فروش مستقل.

برای این‌که روند یک انتقال پول کامل شود، باید سه مرحله طی شود؛ صدور دستور انتقال، تشکیل گروه و اختصاص بودجه. شرکت‌های عضو هر یک از پنج دسته بالا که این سه فعالیت را انجام می‌دهند، برای کاری که می‌کنند کسری از پول منتقل‌شده را می‌گیرند. بقیه پولی که باقی می‌ماند، در حساب افراد ذخیره می‌شود.

اکنون سه روند جدید وارد ماجرای پرداخت پول آنلاین شده که بر اساس این، شرکت‌های جدیدی را وارد فضای کسب‌وکار کرده است؛ این روندها عبارت‌اند از امنیت نقل‌وانتقال پول، توسعه فناوری‌های جدید انتقال پول و مشکل تقلب با کارت‌های نقدی و اعتباری در آمریکا. اگر این مشکلات حل نشود، مسئله‌دار بودن هر قسمت می‌تواند شرکت‌هایی را که بازیگر کلیدی بازار هستند، به دردسر بیندازد.

پرداخت با تلفن همراه تأثیر عظیمی بر صنعت سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پرداخت خواهد داشت؛ تا سال ۲۰۱۹ میلادی، تخمین زده شده است که نزدیک به ۸۰ درصد خرده‌فروشان آمریکایی از وسایل پرداخت با تلفن همراه استفاده کنند. فشار برای افزایش وسایل پرداخت با تلفن همراه، تأثیر مستقیمی بر شرکت‌های رقیبِ وسایل پرداخت با تلفن همراه خواهد داشت.

درحالی‌که سیستم پرداخت آنلاین با تلفن همراه یک گودال خطرناک به‌حساب نمی‌آید، تکثیر ابزارهای تلفن همراه تأثیر زیادی روی روش‌هایی که ما پول پرداخت می‌کنیم، خواهد داشت.

منبع: صدای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده