معرفی سیستم نوبت دهی شرکت آیتیمکث

در این راستا واحد تحقیق و توسعه شرکت همواره سعی در بهره گیری از آخرین و برترین تکنولوژی های روز را در این زمینه دارد و این مقوله منجر به قیمت تمام شده کمی بالاتر از دیگر مجموعه ها می شود که از این رو امکان ارائه این محصول در مناقصه ها واستعلام ها که دام قیمت تنها راه موفقیت در کسب آن پروژه می باشد را از شرکت آی تی مکث سلب می نماید، از این رو سیستم های نوبت دهی هوشمند این شرکت در مجموعه هایی جای می گیرد که امکان هزینه بیشتر وجود دارد. لذا شعب درجه یک و ممتاز بانکی و شرکت های خارجی داخل ایران و مجموعه های حساس،این محصول را انتخاب می کنند.
شرکت آی تی مکث هم اکنون 7 مدل سیستم نوبت دهی را عرضه می کند که شما می توانید با توجه به ساختار سازمانی خود نسبت به انتخاب هر کدام از این محصولات اقدام نمایید.

 
 

سیستم نوبت دهی    مدل های

1 – سخت افزاری   Hardware QMAX
 2 – نرم افزاری         Software QMAX
3 – ترکیبی                Compound QMAX
4 – آسان             Easy QMAX
5 –  بدون کامپیوتر  Non-PC Base QMAX
6 –  بی سیم   Wireless QMAX
7 –  پزشکی    Medical QMAX
 
 

تجهیزات سیستم های نوبت دهی هوشمند

تجهیزات سیستم صف بر اساس استاندارد آی تی مکث تهیه شده که شما می توانید در آن به راحتی از هر گزینه سخت افزاری یا نرم افزاری استفاده کنید. این تجهیزات شامل گزینه های زیر است :

1- دستگاه شماره دهنده (Ticket Dispenser)
2- دستگاه فراخوان (Teller)
3- نمایشگر محلی (Local Display)
4- موتور کنترل سیستم صف (Engine Console)
5- نمایشگر مرکزی (Central Display)
6- سیستم اعلام صوتی (Speaker)
7- سیستم کنترل مرکزی و گزارش گیری(Control Panel)
در صفحات بعد شرح هر کدام از این گزینه ها را خواهید دید.

دستگاه شماره دهنده (Ticket Dispenser)
 

این دستگاه فهرست وظایف خود را از مرکز کنترل گرفته و آنها را بر روی صفحه نمایش ( در صورت استفاده از سیستم نرم افزاری و کیوسک ) نشان می دهد. همچنین این دستگاه مدیریت ساعت های نمایش وظیفه مورد نظر را کنترل می کند.
از دیگر قابلیت های این دستگاه می‌توان به امکان عکسبرداری از مشتریان هنگام نوبت گرفتن، پشتیبانی از مشتریان ویژه، صدور تعداد مشخصی شماره برای یک وظیفه و غیر فعال کردن یک وظیفه در ساعاتی خاص اشاره کرد.
>> با قابلیت نصب GSM Modem و نوبت گیری از طریق ارسال پیام کوتاه به سیستم، خارج از محل نصب
 
دستگاه فراخوان (Teller)
 

با استفاده از این دستگاه پرسنل سازمان می‌توانند درخواست های خود را از سیستم نوبت دهی اعلام کنند. بدین صورت که در سیستم سخت افزاری یک دستگاه فراخوان در اختیار فرد مورد نظر قرار گرفته که می‌تواند با استفاده از این دستگاه درخواست هایی مثل اعلام ورود به سیستم، خروج از سیستم، فراخوانی مشتری بعدی، فراخوانی مجدد، اعلام شماره دلخواه و . . . را انجام دهد.

در سیستم نرم افزاری یک برنامه بسیار کم حجم بر روی دستگاه فرد مورد نظر نصب شده و در حافظه مقیم می‌شود و هرگاه فرد بخواهد می‌تواند از طریق صفحه کلید یا Mouse فرامین مورد نظر خود را به سیستم منتقل کند.
>> با کلید‌های کاری تفکیک شده و فرمان پذیری و کارایی بالاتر نسبت به محصولات مشابه
 
نمایشگر محلی (Local Display)
 

هنگامی که دستگاه فراخوان شماره ای را فراخوانی می‌کند این دستگاه که به صورت سخت افزاری است شماره فراخوانی شده را نمایش می‌دهد. افراد با دیدن این شماره متوجه می‌شوند که شماره خودشان بر روی کدام باجه است.
>> تنوع ظاهری نمایشگرهای محلی در دو نوع 7-Segment  و  Dot Matrix

موتور کنترل سیستم صف (Engine Console)

وظیفه این قسمت کنترل تمامی گزینه های سیستم صف از زمان ورود مشتری به سیستم تا پایان کار مشتری و هماهنگ کردن تجهیزات سیستم نوبت دهی با هم می‌باشد.
این موتور در سیستم نوبت دهی  Non-PC Base به صورت کنسول و در باقی مدل ها به صورت نرم افزار می‌باشد.

نمایشگر مرکزی (Central Display)
 

در مراکزی که تعداد باجه های آنها بسیار زیاد است این دستگاه می‌تواند آخرین شماره های فراخوانی شده به باجه ها را نمایش دهد و فرد با دیدن آن می‌تواند از وضعیت کلی شماره ها مطلع شود. این دستگاه در دو مدل دیجیتالی و LCD  ارائه شده است.
>> با قابلیت پخش فیلم و تیزرهای تبلیغاتی بر روی LCD
 
سیستم اعلام صوتی (Speaker)
 

هنگامی که دستگاه فراخوان شماره ای را فراخوانی کرد این دستگاه آن شماره را به صورت صوتی اعلام می‌کند مانند شماره 124 به باجه 3 . در ضمن این برنامه قابلیت پخش موزیک متن را نیز دارد تا افراد در محیطی آرام با آرامش خیال به موسیقی گوش فرا داده و منتظر اعلام شماره خود شوند.
سیستم کنترل مرکزی و گزارش گیری(Control Panel)
قلب حیاتی هر سیستم مرکز کنترل (ورودی ها) و گزارش گیری سیستم (خروجی ها) می‌باشد.
شما با استفاده از سیستم کنترل مرکزی که به دو صورت 1) Windows و  2) Web Base طراحی شده می‌توانید از هر قسمت شبکه، سیستم را کنترل و مدیریت کنید. شما کلیه تنظیم های سیستم را می‌توانید در این قسمت معرفی نمایید. تنظیم هایی مانند تعریف کاربران، تعریف باجه ها و همچنین متون تبلیغاتی و . . . شما را قادر خواهد ساخت از این سیستم بطور احسن استفاده کنید.
مدیران نیاز مبرم به اطلاعات دارند و هر سیستم اطلاعات خاص خود را به مدیران می‌دهد این سیستم نیز بر اساس حضور مشتری، تعداد آنها و زمان اوج کار باجه ها می‌تواند گزارش های متنوعی به صورت متنی و نموداری در اختیار مدیران قرار دهد. در صفحه اصلی این برنامه قسمتی طراحی شده که مدیر در یک نگاه می‌تواند وضعیت باجه ها، طول صف، وضعیت کارکرد پرسنل خود و . . . را به صورت کاملاً بصری مشاهده کند.
مشخصات و قابلیت های نرم افزار گزارش گیری تحت وب

1- تمامی گزارش ها به صورت آنلاین نمایش داده می‌شود
2- داشتن یک نام کاربری و رمز عبور برای امنیت نرم افزار
3- با داشتن IP دستگاه نوبت دهی و نام کاربری و رمز عبور  شما در هر کجای سازمان که باشید می‌توانید به کامپیوتر نوبت دهی متصل شوید و تمامی تغییرات را اعمال کنید.
 
مشخصات و قابلیت های نرم افزار گزارش گیری تحت ویندوز

1- دارای 2 نوع پایگاه داده آنلاین و آفلاین می‌باشد
2- تنظیم خودکار میانگین زمان حضور افراد مراجعه کننده به باجه مورد نظر
3- داشتن یک نام کاربری و رمز عبور برای امنیت نرم افزار
4- قابلیت نمایش تعداد افراد فراخوانی شده، میانگین خدمت رسانی، میانگین زمان انتظار و . . .
5- قابلیت دادن آمار بر اساس ساعت ( از ساعت — : — تا — : — )
6- قابلیت اتصال به پایگاه داده سازمان برای ارسال اطلاعات (Link)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده