ضرورت حمایت بانک ها از کارآفرینان وایده های نو در مسیر توسعه پول الکترونیک

 

به نقل از مدیریت روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک  سید ابوطالب نجفی ، مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک، اولین سخنران این رویداد با اشاره به ضرورت همسویی با تحولات روز دنیا متذکر شد بدون توجه به نوآوری نمی توان حضور خود را در کسب و کارهای مختلف از جمله کسب و کار  بانکی تثبیت کرد، استراتژی ما نیز به عنوان شرکتی که  بیش از 60 درصد تراکنش های بانکی را پوشش می دهد در راستای حمایت از نوآوری و جذب ایده های نو است چرا که بر این عقیده ایم در هر کجا ایده های نو را می توان جستجو کرد. “این بانک” که نمونه های مشابه آن تا کنون در 100 کشور دنیا به اجرا در آمده است؛ اولین اقدام در مسیر جذب ایده های بانکی در کشور است و قطعا در این ایستگاه متوقف نشده و با اتکا به تجارب حاصله در مسیر پیش رو به نحو متعالی تری اجرا  خواهد شد.

در ادامه خضرایی منش ، قائم مقام شرکت زورق، به عنوان یک کارآفرین موفق با تاکید بر این موضوع  که وضعیت فعلی ارائه خدمات بانک ها بسیار هزینه بر است خاطر نشان کرد: بانک ها گریزی از حمایت بیشتر از کارآفرینی ندارند چرا که جامعه نیز مستعد پذیرش این تغییرات در مسیر استفاده بیشتر از پول الکترونیکی است. نکته مهم این که در این مسیر صرفا توسعه فناوری مد نظر نبوده بلکه افزایش کاربردها مطابق با نیاز مشتریان نیز باید مورد توجه  قرار گیرد و ابزارهای محبوب مشتریان شناسایی و خدمات بر پایه آنها تعریف شود.

لازم به ذکر است؛ در این جشنواره که از کارکنان نظام بانکی و دانشگاهی کشور دعوت شده بود؛ ایده پردازان باید ظرف یک دقیقه ایده خود را مطرح می نمودند تا در صورت جلب نظر رای دهندگان که حاضران در این رویداد بودند؛ فرصتی برای تجاری سازی ایده های خود و دفاع از آن برای انتخاب به عنوان ایده برتر به دست آورند. در واقع بر این مهم تاکید می شود که دنیای امروز بر پایه لحظه ها پیش می رود و ایده های تازه زمان کمی برای مطرح شدن در اختیار دارند چون ایده های جدیدتر در راه هستند.

بر همین اساس در اولین تجربه این بانک قریب به 50 ایده مطرح شد که از بین این ایده ها 10 ایده: کلمه عبور الگو محور، دسکتاپ مشترک، NIC، شعب هوشمند، منطقه امن تجاری، ابر کامپیوترهای ارزان، بانکداری آینده با بچه های امروز، دفتر کار مجازی، انتخاب اسکناس در خودپرداز و پارک بانک مورد انتخاب حضار قرار گرفت.

این ایده ها با محوریت امنیت، گریز از زمان و مکان در ارائه خدمات بانکی، احیای ابزار سخت افزاری از رده خارج، توجه به جذابیت های مورد توجه مشتری و بکار گیری قابلیت های شبکه اجتماعی و توسعه خدمات متمرکز بانکی مورد توجه حاضران قرارگرفت. پس از انتخاب 10 ایده برتر نوبت به عضو گیری  از میان حاضران علاقه مند برای مشارکت در هر یک از ایده های منتخب فرا رسید؛ با شکل گیری گروهها، بررسی  بر روی تجاری سازی ایده ها با تکیه بر همفکری اعضا و راهنمایی مربیان آغاز شد.

در مرحله پایانی برای ارائه هر ایده 8 دقیقه زمان در نظر گرفته شد و بر اساس تصمیم نهایی داوران  خاتونی مدیر کل فناوری اطلاعلات بانک ملی ایران,  گودرزی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران و  ناصر رضایی عضو هیات مدیره,  سلطان پور معاون نرم افزار, دکتر محرمیان معاون شبکه و  نیما امیر شکاری مشاور مدیرعامل از شرکت خدمات انفورماتیک سرنوشت ایده ها رقم خورد.

عنوان ایده اول بانکداری آینده با بچه های امروز, ایده دوم انتخاب اسکناس در خودپرداز و در نهایت رتبه سوم به پارک بانک رسید.

این داستان ادامه دارد و شرکت خدمات انفورماتیک همچنان پذیرای ایده های نو است. این بانک www.iweekend.isc.co.ir را به خاطر بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده