شرکت انیاک هیچگونه فعالیتی در حوزه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک ندارد

در همین حال یکی از مسئولان شرکت مذکور نیز این مسئله را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یک منبع آگاه در بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تکذیب خبر فعالیت مجدد شرکت انیاک به عتوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک گفت:هیچ کارتخوان یا ابزار و امکاناتی از شرکت انیاک در شبکه بین بانکی شامل شتاب و شاپرک فعالیت ندارد.

وی با بیان اینکه شزکت مذکور احتمال دارد که امکانات خود را به شرکتهای دیگر واگذار کرده یا فروخته باشد که این امری طبیعی است اما هیچ فعالیتی  با عنوان انیاک در شبکه پرداخت الکترونیک کشور جاری  نیست و اخبار منتشره کذب محض است.

از سوی انیاک هم تکذیب کرد

در همین حال یکی از مسئولان شرکت انیاک نیز انجام هرگونه فعالیت در حوزه خدمات پرداخت را در حال حاضر تکذیب کرد .

وی افزود: ما پیگیر پرونده انیاک از مسیرهای قانونی هستیم و برنامه هایی را نیز جهت آغاز فعالیت های جدید داریم اما اینکه به صورت چراغ خاموش یا هر شکل دیگری فعالیت کنیم اینگونه نیست و آن را تکذیب می کنم.

خبر چه بود:

یکی از خبرگزاری  ها  در خبری با عنوان «بازگشت انیاک اخراجی به عرصه پولی/ انیاک این بار با چراغ خاموش» آورده بود:میردامادی ها مردد در حذف و پذیرش انیاک؛ انیاک همچنان زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حالیکه همه گمان می کنند، انیاک از جمع شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک حذف شده اما طبق آخرین اطلاعات واصله به ما psp انیاک نه تنها از عرصه الکترونیکی کشور کنار نرفته بلکه با تمام قدرت همچنان به فعالیت می پردازد.
اگرچه در سال گذشته، انیاکی ها امنیت اطلاعات حساب های بانکی مردم را به بازی گرفتند و کمترین توقع آن بود که دست آنها برای همیشه از خدمات بانکداری الکترونیکی قطع شود اما همچنان از پتانسیل این شرکت استفاده می شود!

ماجرای انتشار رمز کارت های بانکی 3 میلیون مشتری بانک، از دسته اخباری است که به این راحتی ها از اذهان مردم پاک نمی شود و این اشتباه فاحش توسط مدیر واحد نرم افزار شرکت فناوران انیاک صورت گرفت.

درست است که انیاک بهترین شرکت psp و ارائه دهنده خدمات الکترونیک بود و بیشترین سرویس را به بانک ها، پذیرندگان و مردم ارائه می کرد اما پس از آنکه امنیت اطلاعات حساب های بانکی مردم را به مخاطره انداخت، بنا بر تصمیم بانک مرکزی، این شرکت psp از صفحه روزگار الکترونیکی کشور اخراج شد.

قاعدتا با اخراج انیاک، بانک های تجارت، ملی، رفاه، شهر، کشاورزی، صنعت و معدن و مسکن که تا پیش از اینها، انیاک پایانه های فروشگاهی و خدمات پرداخت آنها را تامین می کرد باید به سراغ psp های دیگر می رفتند.

به رغم پیگیری های فراوان، اما هیچوقت متوجه نشدیم که این بانکها جای خالی انیاک را چگونه پر کردند! مدیران شاپرک و بانک مرکزی هم اطلاعات دقیقی از چند و چون وضعیت این بانکها ارائه نکردند!

هم اکنون با خبر شدیم که انیاک با یکی از psp های معتبر و برتر از منظر شاپرک وارد تعامل شده و اقدامات خود را در این عرصه از کانال این شرکت پیگیری می کند.

بر حسب اطلاعات ما، جنس و نوع همکاری هم در بخش سخت افزاری و هم در فاز نرم افزاری خلاصه می شود.

به نظر می رسد، اخراج انیاک یک حذف تشریفاتی بوده است و تنها برای آرام کردن جو روانی کشور این حذف صورت گرفت؛ در واقع این شرکت نه تنها کشته نشده بلکه همچنان زنده است و به فعالیت ادامه می دهد.

با این اوصاف، دو نکته مطرح است، اول آنکه اگر انیاک از منظر سرویس دهی و خدمات پشتیبانی به صاحبان کارت، بانکها و پذیرندگان در جایگاه برتری قرار داشت بانک مرکزی می توانست تنها به یک اخطار و تنبیه اکتفا کند و این شرکت را از دور خارج نکند و به نوعی از تخصص و تجربه آن شرکت بهره بگیرد اما اگر به هر دلیلی اشتباه انیاک قابل بخشش نبود چرا هم اکنون شرکت انیاک به صورت چراغ خاموش با psp دیگری وارد فاز همکاری شده است؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده