تاثیر iBeacon بر افزایش تراکنش پرداخت قبوض

علاوه بر آن ، این فن آوری یک تغییر بزرگ از تمرکز زیادی است که اکنون روی موبایل و خدمات آنلاین است که این بار مشتریان را در دنیای واقعی هدف قرار می دهد اما با رویکرد ترکیب گوشی تلفن همراه با یک بازار موثر دیگر و تجربه خرید شخصی سازی شده.

شرکت Inmarket اخیرا برنامه های خود را برای استفاده از تکنولوژی  iBeacon اعلام کرده است.این شرکت در راستای توسعه این فن آوری این امکان را برای کاربران iPhone در تعداد زیادی از شعبات Giant Eagle و Safeway Stores در سیاتل و سانفرانسیسکو ، کلیولند و اوهایو فعال نموده است.هدف این خدمت، تلاش در ارائه مزایای بیشتر به مشتریان از خرید های خرد است ، که موجب افزایش خرید مشتریان در فروشگاه ها خواهد شد، که هم به نفع مشتری و هم به نفع فروشندگان است.

چطور کار می کند؟
هنگامی که خریداران این سرویس را فعال کنند، پیام های کوپن های تخفیف ، جوایز وفاداری و پیشنهاد های فروش را روی گوشی Apple خود دریافت خواهند کرد. هدف از این کار ارائه برنامه بازاریابی دوخته شده بر قامت مشتری است.این بدان معنی است که این سرویس دقیقا بر حسب نیاز شما خدمات ارائه خواهد کرد.برای مثال زمانی که خریدار از کنار قفسه لوازم بهداشتی عبور می کند برای او پیامی روی موبایلش ارسال می شود که یادآوری می کندخرید پودر لباسشوئی در لیست خرید اوست و دقیقا جای پیدا کردن آن در ققسه را به او نشان می دهد.حتی ممکن است اگر خوش شانس باشد وقتی به قفسه می رسد پیامی حاوی یک کوپن تخفیف نرم کننده لباس نیز دریافت کند.

چطور امکان دارد؟
تکنولوژی iBeacon شرکت Apple ، یک فن آوری “میکرو مکانی”(Mircro-Location) است که از بلوتوث کم انرژی (BLE) برای ایجاد ارتباط بین iPhone دارای سیستم عامل IOS7 یا (بالاتر) و Transmitter های کوچکی که در فروشگاه است استفاده می کند.فن آوری BLE در حال حاضر روی آیفون 4s و 5 همینطور روی iPad ها و کامپیوتر های “مک” شرکت Apple و برخی از اندروید های خیلی پیشرفته وجود دارد.در روش iBeacon گوشی موبایل هم حسگر و هم ارسال کننده سیگنال است.یک آیفون IOS7 مجهز به BLE قادر است در هنگام قرار گرفتن در مدار شبکه محلی iBeacon ، پیام های مبتنی بر نقطه مکانی را دریافت نماید و دقیقا همان گوشی تلفن همراه می تواند خود را به عنوان ارسال کننده پیام iBeacon به دیگران باشد.

این تکنولوژی چه تاثیری بر آینده پرداخت قبوض از طریق کیوسک ها خواهد داشت؟

با اطمینان می توان گفت ، اگر این تکنولوژی درست پیاده سازی شود، موجب افزایش کاربران آن خواهد شد.کاربرانی که می توانند به سادگی تراکنش های پرداخت قبوض خود را در خرده فروشی ها انجام دهند که این امر تعداد تراکنش ها را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

برای مثال مشتری را تصور کنید که در صف صندوق ایستاده تا صورتحساب خرید خود را پرداخت کند و یا نزدیک به کیوسک پرداخت قبوض است.به صورت خودکار پیامی برای او به صورت Push روی گوشی ارسال می گردد که پرداخت قبوض را به وی یادآوری می نماید.پیامهایی چون ، “مهلت پرداخت قبض برق شما تا فرداست،شما می توانید هم اکنون برای پرداخت آن اقدام کنید” و یا “مهلت شارژ مجدد سرویس اینترنت بیسیم شما هفته آینده است شما می توانید آن را از طریق کیوسکی که سمت چپ شماست پرداخت نمایید.”

با سهولت و دسترسی آسانی که این مدل برای کاربران فراهم می کند، پیش بینی می شود سهم بزرگی از بازار پر رقابت پرداخت قبوض را به خود اختصاص دهد.حتی کاربرانی که معمولا از روش هایی مثل مراجعه مستقیم به بانک و یا پرداخت مستقیم به خدمات دهندگان استفاده می نمایند ، از این روش استقبال زیادی نمایند.
یادآوری به موقع و ارائه روش پرداخت آسان و در دسترس، آن هم زمانی که در حال خرید از سوپرمارکت هستید، به کاربر کمک می کند تا یکی دیگر از پرداخت های روزمره که امکان فراموشی آن زیاد است را به درستی به سرانجام رساند.

سهم خرده فروشان در این مدل چیست؟
در صورت پیاده سازی موفق، این روش با فهمیدن نیاز مشتری و راهنمایی دقیق او به قفسه و محل کالا در فروشگاه ، فروش خرده فروشان را تا حد زیادی افزایش خواهد داد و دیگر هیچ کس زمانی که به خانه می رسد خرید فراموش شده ای نخواهد داشت.


پیشنهاد پرداخت قبض به محض ورود و یا استفاده از کیوسک های پرداخت قبوض راه های بسیار خوبی برای افزایش در آمد خرده فروشان می تواند باشد.
اول اینکه خرده فروشان ، درصدی از کارمزد هر تراکنش پرداخت قبض را دریافت خواهند کرد و دیگر اینکه با افزایش مراجعه مشتریان ، بیشتر امکان خرید برنامه ریزی نشده از قبل بوجود خواه آمد که هر دو موجب افزایش در آمد می شود.

دانلود اینفوگرافی تکنولوژی BLE در مقابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده