بهترین و بدترین نرم‌افزارهای موبایل بنکینگ از نگاه Xtreme Labs

شرکت Xtreme Labs، موسسه‌ای است که در حوزه استراتژی موبایل و توسعه خدمات فعالیت می‌کند. این شرکت با توجه به بازخورد کاربران، ۵۳ نرم‌افزار بانکی را رده‌بندی کرده است که آن‌ها در فروشگاه‌های نرم‌افزار اپل و Google Play گذاشته‌اند. این گزارش همچنین بررسی کرده است کدام پایگاه بهترین محیط موبایل بنکینگ را برای نرم‌افزارهای بانکی فراهم می‌کند (iOS اپل یا اندروید گوگل).

 بانک‌هایی با بهترین نرم‌افزارهای موبایل بنکینگ

 بهترین نرم‌افزارها حداقل ۳ ستاره دارند؛ یعنی میزان نقد مثبت آن‌ها بیش از ۶۰ درصد است؛ بر اساس این تحقیق گزینه‌های زیر ۳ نرم‌افزار برتر بانکی برای دستگاه‌های اپل هستند:

۱- نرم‌افزار سیتی زن بانک (Citizens Bank Mobile Banking): ۵/ ۴ ستاره و ۹۳ درصد نقد مثبت

۲- نرم‌افزار چارتر وان (Charter One Mobile Bank): ۴ ستاره و ۹۱ درصد نقد مثبت

۳- کی بانک برای آی پد (KeyBank): ۴ ستاره و ۸۳ درصد نقد مثبت

 در این میان، نرم‌افزارهای بانکی زیر بهترین گزینه‌ها برای دستگاه‌های اندروید محسوب می‌شوند:

۱- نرم‌افزار یو اس آ آ موبایل (USAA Mobile): ۶/ ۴ ستاره و ۹۵ درصد نقد مثبت

۲- نرم‌افزار سیتی زن بانک (Citizens Bank Mobile Banking): ۵/ ۴ ستاره و ۹۷ درصد نقد مثبت

۳- نرم‌افزار آمکس موبایل (AmEx Mobile): ۴/ ۴ ستاره و ۹۱ درصد نقد مثبت

در پایین فهرست رده‌بندی، نرم‌افزار موبایل بانکی People’s United Bank برای دستگاه‌های آی پد و نرم‌افزار موبایل بنکینگ پی ان سی برای دستگاه‌های iOS بودند. هر دوی این خدمات ۲ ستاره و ۷۹ درصد نقد منفی دارند. در انتهای فهرست مربوط به دستگاه‌های اندروید، خدمت موبایل بنکینگ M&T با ۳/ ۲ ستاره و ۶۳ درصد نقد منفی قرار داشت.

 اپل در برابر اندروید

مدت‌های طولانی است که بر سر برتری پایگاه موبایل بنکینگ میان اندروید و اپل (در حوزه قابلیت‌ها و تجربه برتر مشتری) میان کارشناسان اختلاف و بحث وجود دارد؛ اما در گزارش اکس‌تریم لبز تا جایی که به نرم‌افزار موبایل بنکینگ مربوط می‌شود؛ اندروید برنده اصلی این گمانه‌زنی است.

اکس‌تریم لبز معتقد است هنگامی که تمام نسخه‌های نرم‌افزارهای بانکی iOS را بررسی می‌کنیم، به طور متوسط آن‌ها ۳/ ۳ ستاره دریافت می‌کنند، به این ترتیب نیم ستاره از متوسط ۸/ ۳ ستاره اندروید عقب مانده‌اند.

 

نرم‌افزارهای بهتر بانکی به معنای کسب‌وکار بهتر

 با توجه به محبوبیت روزافزون نرم‌افزارهای موبایل بنکینگ در دنیای امروز، گزارش اکس‌تریم لبز چشم‌اندازی ارائه می‌کنند که بانک‌ها به وسیله آن می‌توانند کسب‌وکارهای جدیدی را جذب کنند.

 مایک استرن مدیر بخش توسعه کسب‌وکار در اکس‌تریم لبز می‌گوید: یک تجربه ضعیف استفاده از موبایل بنکینگ ، می‌تواند به عاملی تبدیل شود که بانک مشتری‌اش را از دست بدهد. پیشگامان در صنعت بانکداری به طور بنیادین با ارائه تجربه‌ای یگانه به مشتریانشان (که واقعاً نیازمند آن هستند) خود را متمایز می‌کنند؛ این امر خیلی ساده است.

 در کل Xtreme Labs، اشاره می‌کند؛ نرم‌افزارهای بانکی که بالاترین رده را دارند؛ ویژگی‌های پیچیده‌ای دارند و استفاده از آن‌ها آسان است. نرم‌افزارهایی که در پایین فهرست رده‌بندی نیز قرار دارند؛ اغلب به دلیل باگ[1]، طراحی ضعیف، نبود قابلیت سپرده‌گذاری و محدودیت‌های آن نتوانسته‌اند میان مشتریان جای خود را باز کنند.

برای بانک‌هایی که تمایل دارند مشتریانشان را حفظ کنند؛ تمایز میان بهترین و بدترین نرم‌افزارهای بانکی حائز اهمیت است؛ این گزارش اشاره می‌کند میان هر ۶ مشتری، یک نفری که بانک خود را تغییر داده است؛ به تجربه ضعیف موبایل بنکینگ اشاره کرده است و آن را انگیزه خود برای تغییر بانکش معرفی کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده